כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תועד עם בכירים

פרטים חדשים על איש משמרות המהפכה שנחקר ע"י המוסד באיראן

פרטים חדשים אודות מנצור רסולי, האיש שעל פי פרסומים זרים נחקר על ידי אנשי המוסד באיראן באשמה שניסה לחסל בכירים מערביים. לפי הפרסום, מנצור חבר בכנופייה שעובדת עבור משמרות המהפכה. ותועד עם בכירים במשטר האיראני

פרטים חדשים על איש משמרות המהפכה שנחקר ע"י המוסד באיראן
כנופיית משמרות המהפכה צילום: Iran International

על פי הדיווח של ערוץ הטלוויזיה Iran International שמשדר בשפה הפרסית ל-40 מיליון איראנים מלונדון, ומתנגד למשטר האיראני, מנצור רסולי, האיש שהמוסד חקר באיראן, חבר בכנופייה שעובדת עבור משמרות המהפכה.

מנצור היה אמור להתנקש בחיי אזרח ישראלי בטורקיה, גנרל אמריקאי בכיר בגרמניה ועיתונאי בצרפת. מנצור רסולי הוא כורדי מאזור האשמאבאד שבמחוז מערב אזרבייג'ן, ובניגוד לדבריו, הוא אינו חקלאי בלבד.


מנסור רסולי

רסולי הוא חבר בכנופייה שעובדת עבור משמרות המהפכה ותפקידה הלבנת כספים באמצעות חברה בשם דלאמפר Dalaper, ובתמורה לשיתוף פעולה עם משמרות המהפכה, הכנופייה של רסולי השיגה אפשרות לייצוא ויבוא של מוצרים בלתי חוקיים לאיראן.

לוקמן רסולי, אחיו של מנצור רסולי, הוא בעל המניות העיקרי של חברת דלאמפר, והוא אחראי על פעילות הקבוצה בעיראק. אבל מנהיג הקבוצה הוא בהמן האטמי, שבגלל תמיכתו במשטר האייתולות, הכורדים המתנגדים לרפובליקה האסלאמית קוראים לו ג'וש.

ג'וש בספרות הפוליטית של האזור פירושו אנשים שמכרו את עצמם לרפובליקה האסלאמית. משפחת האטמי ידועה כמקורבת למפקדי משמרות המהפכה ולממשלה.

לפני שנתיים, לאחר שארצות הברית צירפה את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור, האטמי, יחד עם כמה אחרים, הודיעו בסרטון על תמיכתם במשמרות המהפכה והכריזו על עצמם כחברים במשמרות המהפכה.

למשפחתו של מנצור רסולי יש קשרים הדוקים עם משמרות המהפכה. בתמונה נראה סבאה רסולי, בן דודו של מנצור רסולי, מפקד חטיבת זיביה של משמרות המהפכה באזור אורמיה. בן דודו הנוסף היה עאדל רסולי, חבר משמרות המהפכה שנהרג בהתנגשות עם כוחות הפשמרגה הכורדיים המתנגדים לרפובליקה האסלאמית ב-1985.

משפחותיהם של האטמי ורסולי משתפות פעולה עם משמרות המהפכה בסחר בסמים לטורקיה ועיראק. חבר נוסף בקבוצה, שיושב ליד מנצור רסולי, הוא עבד פטאהי, נציג אורמיה בפרלמנט, וחבר סיעת רהרוואן במחוז, ומקורב למשמרות המהפכה ואחד ממתכנני חיזוק ופיתוח ארגון גיוס מליציות בסיג' של המשטר.

מנצור רסולי שיתף פעולה עם כוח קודס ה-840 של משמרות המהפכה, שאחראי על פעולות הרחוקות של הרפובליקה האסלאמית מעבר לים ובמקומות שונים בעולם. לפני עשרה ימים דיווח Iran International שחבר בכוח קודס ה-840 של משמרות המהפכה נעצר במדינה אירופית, לאחר שהיה אמור להשתמש במבריחים כדי להתנקש בחיי אזרח ישראלי בטורקיה, גנרל אמריקאי בכיר בגרמניה ועיתונאי בצרפת.

המוסד ממעט לקחת אחריות על פעולות, ואישור פעולות אלו מעיד על כך שישראל הגיעה ללב הרפובליקה האסלאמית, כשסוכן משמרות המהפכה נחקר בתוך המדינה. מקורות מסרו כי שירותי הביטחון של הרפובליקה האסלאמית שמרו אותו בבית בטוח. בסרטון האחרון שפרסם הוא טען כי הטלפון שלו נגנב ושעשויים לצאת סרטים נוספים שלו. מהדברים עולה כי המוסד עשוי להדליף חלקים אחרים בחקירתו ולחשוף ממדים חדשים של תוכנית כוח קודס של משמרות המהפכה לחיסולים זרים.

משמרות המהפכה המוסד איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד