כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מחקר מדאיג

הילדים לא חזרו לכושר הגופני הרצוי לאחר סיום ההגבלות

רק כשליש מהילדים והצעירים עומדים ברמות הפעילות המומלצות בנוגע לכושר גופני, כך מגלה מחקר חדש בבריטניה. מומחי הרפואה הראשיים של בריטניה ממליצים לכל הילדים והצעירים לקחת חלק בפעילות גופנית מתונה עד נמרצת בכל יום

פעילות ספורטיבית: אילוסטרציה
פעילות ספורטיבית: אילוסטרציה צילום: pixabay

רמות הפעילות הגופנית של ילדים בבריטניה הידרדרו בעקבות המגיפה, גם לאחר הסרת ההגבלות, כך עולה ממחקר. חוקרים אמרו כי רמות הפעילות הגופנית של ילדים נפלו מתחת להנחיות הלאומיות במהלך משבר הקורונה, הפעילות לא התאוששה כאשר הסתיימו הסגרים. מומחי הרפואה הראשיים של בריטניה ממליצים לכל הילדים והצעירים לקחת חלק בפעילות גופנית מתונה עד נמרצת בכל יום.

עם זאת, המחקר בראשות אוניברסיטת בריסטול בבריטניה, מצא כי עד סוף 2021 רק שליש מהילדים עמדו בהנחיות הלאומיות המומלצות לפעילות גופנית. למרות שלא היה שינוי ברמות הפעילות הגופנית של הוריהם, הממצאים הראו שבני 10-11 השתתפו בממוצע רק 56 דקות של פעילות גופנית בהילוך בינונית עד נמרץ מאפריל עד דצמבר האחרון.

חוקרים אמרו שזה בערך שמונה דקות בממוצע פחות, ירידה של 13% ממה שעשו ילדים בגיל דומה לפני המגיפה בימים רגילים. בנוסף ילדים היו פחות פעילים בסוף השבוע מאשר במהלך השבוע, ונטלו חלק ב-46 דקות של פעילות גופנית מתונה עד נמרצת במהלך ימי סוף השבוע. זה היה נמוך בשמונה דקות מאשר ילדים שנמדדו באותן שיטות לפני המגיפה.

המחקר חשף גם עלייה ניכרת בזמן הישיבה, כאשר ילדים מבלים 25 דקות יותר בישיבה בכל יום במהלך השבוע מאשר בעבר. "זה היה מפתיע, מידת הירידה ברמות הפעילות הגופנית של הילדים לאחר המגיפה, מה שמעיד על כך ששינויים בדפוסי הפעילות הגופנית לא חזרו לרמות הקודמות לאחר שההגבלות הוסרו", כך אמר מחבר המחקר, פרופ' רוס יאגו, מהאוניברסיטה של בריסטול. "ממצאים אלה מדגישים צורך גדול יותר לעבוד עם ילדים, משפחות, בתי ספר וקהילות כדי למקסם את ההזדמנויות לילדים, ולהיות פעילים פיזית כשאנחנו יוצאים ממגפת הקורונה".

קרוב ל-400 ילדים והוריהם מ-23 בתי ספר בבריסטול גויסו למחקר. הם לבשו מד תאוצה כדי למדוד את עוצמת הפעילות הגופנית וענו על שאלונים. מידע זה הושווה לנתונים של 1,296 ילדים והוריהם שגויסו מ-50 בתי ספר באותו אזור לפני המגיפה. כך מדווח 'הגארדיאן'.

"החוזק המרכזי של המחקר הזה היה שהשתמשנו בנתונים שנאספו לפני ואחרי המגיפה, באותן שיטות ובאותם בתי ספר", אמרה רות סאלווי, סטטיסטיקאית מאוניברסיטת בריסטול. "הנתונים מראים בבירור שהפעילות הגופנית של ילדים הידרדרה לאחר הסרת ההגבלות".

בריטניה ספורט פעילות גופנית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד