י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קידש שם שמיים

הנער הדתי סירב לשחק בשבת והפסיד: "נאמנות לערכים"

נטע איגר נבחר לייצג את מדינת ישראל באולימפיאדה הבינלאומית בכימיה, אך למבחן השלישי והקריטי להמשך התמודדות הוא סירב להגיע כיוון שהוא נערך בשבת. המנהלת: "הוא ממריא חזרה לארץ, בלי גביע, אבל עם הרבה אמונה ונאמנות לערכים"

הנער הדתי סירב לשחק בשבת והפסיד: "נאמנות לערכים"
נטער איגר, עם הכיפה צילום: מתוך הפייסבוק של סיוון רהב מאיר

קידוש שם שמיים בעולם. תלמיד דתי שהתמודד בתחרות יוקרתית עולמית, סירב להשתתף בשלב המכריע בגלל שהוא נערך בשבת והוא לא רצה לחלל את השבת.

העיתונאית סיוון רהב-מאיר שיתפה ברשתות החברתיות סיפור שקיבלה מנחמה שפילמן, מנהלת החינוך החברתי בקיבוץ טירת צבי, בו היא מספרת על  נטע אייגר, נער בכיתה י"א מהקיבוץ, שהתמודד במשך שנים לתחרות בינלאומית והפסיד בה בגלל ששמר על כבוד השבת.

"נטע אייגר, נער בכיתה י"א מהקיבוץ, נסע להתחרות בחו"ל באולימפיאדת מנדלייב הבינלאומית בכימיה (אגב, נטע הוא צאצא של הרב עקיבא אייגר שהיה מפורסם בגאונותו)", ציטטה את ההודעה ששלחה על המנהלת.

"מישראל נשלחו לתחרות ששת הכימאים הצעירים הטובים במדינה, וביניהם נטע. הוא הצטיין בשני השלבים הראשונים אבל לצערנו מבחן המעבדה השלישי והחשוב נערך בשבת האחרונה".

"למרות ההבטחות המוקדמות לאפשר לנטע להיבחן ביום שישי או במוצאי שבת, בפועל לא איפשרו לו לעשות זאת. לדעתנו ישראל צריכה להתעקש על כך כמדיניות רשמית, ולא כטובה פרטית לנטע".

היא סיכמה, "בסופו של דבר, נטע לא ניגש למבחן בשבת. מבחינתנו - הוא עמד במבחן אחר. בקיבוץ ובבית הספר שלו בשדה אליהו מכינים לו קבלת פנים של אלוף העולם. הוא התכונן לתחרות הזאת שלוש שנים תמימות, הוא כימאי מצטיין, והלילה הוא ממריא חזרה לארץ, בלי גביע, אבל עם הרבה אמונה ונאמנות לערכים".

קידוש השם כימיה תחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד