י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא על חשבון הלוחמים"

שעות לפני ההצבעה: עימות בכנסת על החוק המסעיר

כמה שעות לפני ההצבעה על חוק 'ממדים ללימודים', ראשי המפלגות תוקפים ומאשימים זה את זה. לפיד: "להצביע נגד זה להצביע נגד הלוחמים" | נתניהו: "במקום לתת 100% ללוחמים, בנט ולפיד עסוקים בלתת סכומי עתק לתומכי טרור ולשונאי ישראל"

שעות לפני ההצבעה: עימות בכנסת על החוק המסעיר
בנימין נתניהו/יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מתיחות בכנסת לקראת ההצבעה על חוק 'ממדים לאומים', ובקואליציה מתכוונים לעלות את ההצעה להצבעה למרות שרע"מ לא תומכת ובאופוזיציה דורשים שהסבסוד לחיילים משוחררים יעמוד על 100%.

ראש הממשלה החלופי, יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת הסיעה: "להצביע היום נגד חוק "ממדים ללימודים" זה לא להצביע נגד הממשלה, זה לא להצביע נגד הקואליציה, זה להצביע נגד הלוחמים. זה לגרום לזה שהלוחמים שלנו, שמסכנים את חייהם יום יום, לא יקבלו את מה שמגיע להם".

הוא פנה לחברי כנסת בליכוד: "תוציאו רגע את הראש מהחישוב הפוליטי הציני, אתם תגלו שיש בחוץ עם שלם שאומר, "אתם רוצים לריב, תריבו, לא על חשבון הלוחמים שלנו. לא על חשבון הילדים שלנו".

ראש האופוזיציה נתניהו הגיב אחרי כן בישיבת סיעת 'הליכוד': "במקום לתת 100% לחיילים, בנט ולפיד עסוקים בלתת סכומי עתק לתומכי טרור, לשונאי ישראל ולכל מי שבא וסוחט אותם. אנחנו רואים ממשלה שעסוקה אך ורק בדבר אחד - בהישרדות שלה".

"הם לא עושים כלום ועסוקים רק בלחלק כסף לתומכי טרור. הם נתנו אתמול מאות מיליונים לזועבי, בשבוע שעבר נתנו 200 מיליון לאחמד טיבי וקודם נתנו 50 מיליארד למנסור עבאס. כדי לתת 100% מלגה ללוחמים שלנו, כפי שאנחנו עשינו, בעלות זניחה של 50 מיליון שקל, לזה פתאום אין להם כסף".

לדבריו, "זה בסך הכול הסכום שהם בזבזו על שיפוץ הבית של בנט ברעננה, זה אלפית ממה שנתנו למנסור עבאס, זה רבע ממה שנתנו לטיבי. פתאום הם צריכים את הליכוד. אל תטיפו לנו מוסר, תכניסו את היד לכיס של זועבי, טיבי ומנסור עבאס, ותביאו מהם את ה-100% שמגיע ללוחמים שלנו".

גם שר האוצר ליברמן הצטרף לקריאות ראשי הקואליציה לאופוזיציה, "אני פונה לאותם אנשים מהליכוד שכבר התחייבו ודיברו על זה ב-2008, אתם ח"כים היום, המינימום שאני מצפה זה שתבואו ותצביעו, הרי ברור שכל הדרישות של הליכוד זה תירוצים. נתניהו התחייב לראשי ש״ס ויהדות התורה שהם יצביעו נגד".

"אנחנו נעשה הכול כדי שהחוק יעבור ומבחינת הליכוד זה אות קין אם הם יצביעו נגד החוק הכי צודק ומתבקש", סיכם ליברמן.

בנימין נתניהו יאיר לפיד ממדים ללימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד