ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
דין לערבים ודין לחרדים

לפיד מסביר ההבדל בין זועבי לגפני: "זו דרישה לגיטימית, זו סחטנות"

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד נשאל היו"ר לפיד על ההבדל בין דרישות קואליציוניות של החרדים שמקוטלגות ישר כ"סחטנות" מול הדרישות אמש של הנציגים הערבים. "גם היום אם ח"כ גפני יכנס אלי ללשכה ויביא צרכי ציבור אמיתיים לציבור החרדי, אנחנו נשב, נדבר איתו וננסה לעזור"

לפיד מסביר ההבדל בין זועבי לגפני: "זו דרישה לגיטימית, זו סחטנות"
לפיד בישיבת הסיעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בישיבת היסעה השבועית נשאל היום (שני) ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד על ההבדל בין הדרישות החרדיות אותם הוא כינה "סחטנות" לבין הדרישות של רע"מ, הרשימה המשותפת וחברת הכנסת רינוואי זועבי, אותם הוא מכנה דרישות לגיטימיות. 

תחילה אמר לפיד כי לו היו מעלים בפניו דרישות לגיטימיות מצד החרדים הוא היה פועל לטובתם: "גם היום אם חבר הכנסת גפני יכנס אלי ללשכה ויביא צרכי ציבור אמיתיים לציבור החרדי אנחנו נשב, נדבר איתו וננסה לעזור", אמר לפיד שציין כי "זה תפקידנו כממשלה, נעשה עם זה עם כל אחד".

לאחר מכן נשאל לפיד האם בעקבות השינוי בעמדתו, כשהוא משתמש בכספים הקואליציוניים לטובת הישרדות פוליטיות, יחדל מלתקוף את החרדים אותם הוא כינה בעבר כסחטנים. לפיד השיב: "לא אשתמש בביטוי סחטנות חרדית כשיהיו דרישות שהם לגיטימיות בטיפול בצרכי הציבור החרדי, וכן אשתמש שזה יהיה דרישות פוליטיות סחטניות".

לפיד, הגיע הזמן להודות, גם אותך מעניין רק הכיסא \\ ארי קלמן

אם זועבי ועבאס היו גפני, הצביעות של השמאל צועקת

כזכור, אתמול הציב חבר הכנסת משה גפני מראה בפני הממשלה והציג את הצביעות, כשהעלה סיטואציה לפיה ראש הממשלה הוא בנימין נתניהו בראשות ממשלת ימין חרדים: "ואני, ח"כ מיהדות התורה מאיים בפרישה מהקואליציה על רקע הקיפוח ההולך ונמשך של הציבור החרדי. מתקשר אלי רה"מ נתניהו ומבקש להיפגש, בפגישה אני דורש מיליארד שקל לצמצום פערים בחברה החרדית, ועוד 200 מיליון שקל לטובת אחת הרשויות המקומיות החרדיות".

גפני ניחש את הזעקות שהיו נשמעות בתקשורת ובכנסת, "איזו זעקה הייתה קמה", הוא אמר "כל כותרות העיתונים ומהדורות החדשות היו על הסחיטה של גפני, טורי דעה ארוכים ופובליציסטים עם הכותרת "לסגור לגפני את השיבר" "נתניהו משחד את החרדים", היועמ"שית הייתה מוציאה חו"ד חמורה, ובתי המשפט היו מתכנסים לדיונים דחופים בנושא".

משה גפני יאיר לפיד זועבי קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד