כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בישיבת 'מרכז הרב'

הרצוג העביר ביקורת על אי הזמנת בנט: "אסור להחרים"

לאחר הסערה בעקבות אי הזמנת ראש הממשלה, נשיא המדינה התקבל בחום כאורח המרכזי בישיבת 'מרכז הרב' והעביר ביקורת מרומזת על ההחלטה שלא להזמין את בנט: "על כולנו לכבד את סמלי מדינת ישראל הריבונית" | לראשונה מזה שנים: גם נתניהו לא הוזמן ולא השתתף

הרצוג העביר ביקורת על אי הזמנת בנט: "אסור להחרים"
הרצוג במרכז הרב צילום: באדיבות המצלם

בישיבת 'מרכז הרב' חוגגים הערב (ראשון) את יום ירושלים באירוע המסורתי, שהשנה עורר סערה לאחר ההחלטה שלא להזמין את רה"מ בנט. נשיא המדינה הרצוג הגיע במקומו, והעביר ביקורת על כך.

כמדי שנה באחת מהישיבות המרכזיות של הציונות הדתית מקיימים את האירוע לציון איחוד העיר, בהשתתפות רבנים בכירים במגזר הדתי-לאומי, אישי ציבור ועוד. בניגוד לשנים האחרונות, החליטו השנה בישיבה שלא להזמין את בנט בעקבות העובדה שהוא עומד בראשות ממשלה שנשענת על מפלגה ערבית, רע"מ.

מי שכן הוזמן כאורח כבוד, במקומו של ראש הממשלה, הוא נשיא המדינה בוז'י הרצוג, שהתקבל בחמימות מצד הקהל ובחורי הישיבה ובמחיאות כפיים. במהלך נאומו, הנשיא העביר ביקורת על ההחלטה של הישיבה שלא להזמין את בנט, ואמר כי "אסור לנו להחרים גם את מי שחושב אחרת מאיתנו".

הרצוג עם ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא. צילום: דוברות הישיבה

הרצוג הוסיף וקרא לנוכחים "לכבד את סמלי מדינת ישראל הריבונית והעצמאית, עליה חלמנו אלפי שנים". מלבד בנט, בלט בהיעדרו השנה גם יו"ר האופוזיציה נתניהו, שהקפיד להגיע בשנותיו כראש ממשלה.

המארגנים החליטו שלא להזמינו, בעקבות ההחלטה שלא להזמין את ראש הממשלה ואז ליצור אירוע פוליטי, על אף שעצם ההזמנה של בנט מתפרשת ככזאת. מי שכן הגיע היא הפורשת מהקואליציה עידית סילמן, שזה האירוע השני ברציפות של רבני הציונות הדתית שהיא משתתפת בו מאז פרשה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בישיבת 'מרכז הרב' שקלו עד לאחרונה אם להזמין את ראש הסגל היוצא של בנט, טל גן צבי, לאחר שפרש, אך החליטו לבסוף לוותר על כך בשל "הנראות הפוליטית".

ישיבת מרכז הרב יצחק הרצוג יום ירושלים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד