י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיעוד נוסף מהסערה

בן גביר על העימות עם טיבי: "הם ינסו לפגוע בי"

יממה לאחר העימות הסוער אמש במליאה בין חבר הכנסת איתמר בן גביר לחבר הכנסת טיבי, מתייחס האחרון הבוקר לעימות ואומר כי הוא חושש לשלומו בכנסת. "למה שהם לא ינסו לפגוע בי? הייתם צריכים לראות את הריצה של טיבי לכיווני"

בן גביר על העימות עם טיבי: "הם ינסו לפגוע בי"
בן גביר במליאה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
לאחר הסערה אמש במליאה בדיון על חוק עונש מוות למחבלים, שעורר סערה במליאה ואף הגיע כמעט לתגרת ידיים ביום ח"כ איתמר בן גביר, אחד ממציעי החוק, לבין ח"כ אחמד טיבי, התייחס היום (חמישי) יו"ר עוצמה יהודית למהומה בריאיון לאולפן ynet. "אני חושש לשלומי בכנסת, חברי הכנסת הערבים היו רגע מלתקוף אותי. נחצה קו אדום", טען בן גביר.

לטענת בן גביר: "רואים בצורה ברורה ומוחלטת איך הם ניסו לתקוף אותי ולפגוע בי. איימן עודה תקף אותי, אוסאמה סעדי פגע בי עם דף. יש גבול לדבר הזה, אני אומר לכם שאני חושש לשלומי לא רק מחוץ לכנסת, אלא גם בתוכה". בן גביר הוסיף כי "רואים בווידאו איך הם מקיפים אותי. איפה יו"ר הכנסת מיקי לוי? איפה כל העניין הזה שאסור לחצות קווים אדומים? מה היה קורה אם אני הייתי תוקף אותם?".

עימות אלים: הסדרנים הפרידו בין בן-גביר לטיבי

בן גביר ציין כי הוא חושש שחברי כנסת ינסו לפגוע בו בתוך המשכן: "בהחלט יש אפשרות שהם ינסו לפגוע בי. אני שוקל להכניס את המאבטחים שלי למליאת הכנסת". הוא ציין כי מאז שנחשף שחוליית מחבלים תכננה להתנקש בו - הוא לא פוסל שגם הח"כים הערבים ינהגו כך. "למה שהם לא ינסו לפגוע בי? הייתם צריכים לראות את הריצה של טיבי לכיווני", אמר בן גביר ואמר: "אני סמל, הם יודעים שאם אגיע לעמדת השפעה החגיגה שלהם תיגמר, ולכן הם לא כל כך אוהבים אותי".

כזכור, מליאת הכנסת דחתה אמש בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון - חוק עונש מוות למחבלים), אותה יזמו חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן. 52 הצביעו נגד ו 33 בעד. חברי יהדות התורה נמנעו בהצבעה ואילו בש"ס תמכו.

במהלך ההצבעה השמית החלו חילופי דברים בין חברי הכנסת איתמר בן גביר ואחמד טיבי שהוצאו מהמליאה. לדברי בן גביר חברי הכנסת טיבי ואוסאמה סעדי ניסו לתקוף אותו.

איתמר בן גביר אחמד טיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד