כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"הקב"ה חיבק אותך"

הרב אורי זוהר זצ"ל למנוחות: "הקב"ה חיבק אותך חיבוק גדול"

שכונת רוממה בי-ם הושחרה מאדם, ודמויות מכל גווני הקשת הגיעו ללוות את הצדיק הרב אורי זוהר זצ"ל, גדול החוזרים והמחזירים בתשובה של דורנו, שנפטר באופן פתאומי. בנו ספד: "תארים אף פעם לא עניינו אותך. מה שעניין אותך זה רק לעשות את רצון השם" | סיקור דומע מהלוויה

הרב אורי זוהר זצ"ל למנוחות: "הקב"ה חיבק אותך חיבוק גדול"
הלווית הרב אורי זוהר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

דרכו האחרונה של מזכה הרבים הגדול ביותר: הצדיק הרב אורי זוהר זצ"ל, שהיה בעברו מגדולי היוצרים הישראלים בכל הזמנים וגדול החוזרים והמחזירים בתשובה, הובא היום (חמישי) למנוחות. מסע הלווייתו יצא מביתו ברחוב זכרון יעקב בירושלים לעבר הר המנוחות בגבעת שאול.

במסע הלוויה השתתפו רבנים ראשי ישיבות, אישי ציבור והמונים שחזרו בתשובה ושיחרו לפתחו. 

בנו של הרב זוהר ז"ל, אפרים, ספד לאביו: "אתמול בלילה הלכת להתכונן לתפילה כמו שעשית ב-45 השנים האחרונות. התכוננת לדבר בשם השם, והוא חיבק אותך חיבוק גדול, חיבוק של שני אוהבים. ואתה לא הסתרת את פניו ממנו כשהוא רמז לך, נמשכת אחריו. הישירות שלך, האמת שלך, הנאמנות שלך שהקדוש ברוך הוא התגלה אליך. לא הסבת פניך ממנו, כי אתה ישר ונאמן. כזה היית תמיד. מהיום שפגשת את אהובך, רק ממנו היה אכפת לך, ועד היום האחרון לא הסבת את פניך. על מה יש לבכות פה? אתה זוכה עכשיו לכל הטוב".

"חז"ל אומרים - 'אדם נולד, כולם שמחים. על מה ולמה? אולי הוא ימות מוקדם. וכשמישהו מת כולם עצובים, למה? עכשיו הוא זוכה לטוב. אנחנו חייבים לך משני כיוונים: שהבאת אותנו לעולם הזה וגידלת אותנו בחום ובהבנה. ובעיקר בהבנה ובשכל ישר. כמה התעקשת להאיר לנו את הדרך נכונה", המשיך אפרים.

עוד הוא הוסיף כי "אני רוצה לספר לכם קצת על השופרא. אנחנו מתייחסים ליופי, ולראות משהו יפה זה מרגש את כולנו. אבל היופי אותו אנחנו מכירים יהיה תלוי במעשים שלנו. אבל יש משהו שאנחנו כל הזמן עושים, וזאת הבחירה שלנו. לא נשבעת למרמה, אלא עשית את רצונו של השם בלי שום חשבונות של כבוד, תארים או עניינים, אף פעם לא עניין אותך. מה שעניין אותך זה רק לעשות את רצון השם. השם עשה את האדם ישר. מעולם לא רדפת אחרי כסף. אני זוכר כשהייתי צעיר לפני החתונה שלי, סגרת את הטלפון ואמרת לאמא שתעשה שבוע באולפן לערוך סרטון לצדקה. אתה ואמא גדלתם ביחד והייתם נאמנים ביחד".

יו"ר ש"ס אריה דרעי בוכה במסע הלוויה

"אבי היקר והאהוב, בעזרת השם, אתה יודע את זה. אתה אמרת את זה כמה פעמים כששמעת אותנו מדברים בבית. אתה ניגש בפני הקדוש ברוך הוא בשמחה ובאהבה, ולא נותר לנו אלא לבקש סליחה ומחילה אם לא נהגנו כדרוש", סיכם הבן.

הרב שלום זוהר, בנו השני של אורי זוהר ז"ל: " סיפור אחד שמראה את הגדולה של אבא. הייתי ילד, הוא כעס עליי. אני נכנסתי לחדר ושכבתי והייתי עצוב. הוא נכנס אליי אחרי כמה דקות והצטער בפניי. אחרי כמה דקות הוא שוב כעס עליי, ושוב התנצל. מידת האמת הגדולה שהייתה לו גרמה לו לעשות את זה. החסד וגמילות החסדים שלו, האהבה שלו לחבריו. להגיד קדיש על כל חבר שנפטר, שמחת החיים שלו. שאלו אותו איך הוא מתמודד עכשיו עם חוסר היצירה. והוא אמר על זה: אתם מבינים מה זאת היצירה שבלימוד תורה?".

הרב איתמר זוהר ספד: "מהבוקר אני מנסה לעשות מה שלימדת אותנו כל החיים. לא לתת לרגעים קריטיים לברוח. זה היה אתה, אמרת לנו לפספס את הפואנטה זה קל. לא היה שום דבר שעשית בחיים שלא היה מכוון לרגע הזה עכשיו. שאלו אותי איך אני מסביר את האהבה האדירה אליך. עניתי לו "זה בן אדם שצחק, שהיה פשוט ובעל פואנטה". אתה לא עבדת אצל אף אחד, ולא היה אפשר לקנות אותך בשום סכום".

הבן דוד זוהר חבר מועצת העיר ירושלים ספד ואמר: "לידו אסור היה להגיד מילה רעה על אף יהודי. אהב את כל עם ישראל, גם את האנשים שהכיר פעם וגם האנשים שהכיר היום".

במהלך ההספדים הושמעה הקלטה עם קולו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, מנהיג הציבור הליטאי ונשיא מועצת גדולי התורה שספד לזוהר ואמר: "יש לו זכויות עצומות, השקיע הרבה להחזיר בתשובה. הרבה חזרו בתשובה והתחזקו במעשים טובים בהשפעתו. כל הזכויות של אלו - שייכות לו".

הרב אורי זוהר הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד