י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"עלול להטיל אימה"

לאחר האיום: דרישה לחקירה נגד עידית סילמן

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש לממשלה בדרישה לחקור את ח"כ עידית סילמן בחשד לסחיטה באיומים, לאחר הפרסום אמש על איום ששגרה לעבר ח"כ אורבך במידה ותוכרז כפורשת מימינה

לאחר האיום: דרישה לחקירה נגד עידית סילמן
ניר אורבך צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התנועה לאיכות השלטון פנתה לפני זמן קצר (חמישי) ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה בבקשה שתפתח בחקירה פלילית נגד ח"כ עידית סילמן בגין חשד לביצוע עבירה של סחיטה באיומים, זאת לאור הפרסומים אודות מסרים מאיימים שכיוונה אל ח"כ ניר אורבך בניסיון להפעיל לחץ שלא תוכרז כפורשת.

נזכיר כי לפי הפרסומים בתקשורת, סילמן צוטטה טוענת שכביכול מחזיקה חומרים על פעולותיו של ח"כ אורבך ואף מאיימת כי במידה ויפעל להפרשתה וימלא את תפקידו כיו"ר ועדת הכנסת - היא לכאורה תפעל "להוציא את זה החוצה", באופן שעלול "לגמור" את הקריירה הפוליטית של אורבך.

"פעולותיה של ח"כ סילמן מעלות חשש שמא נתקיימו יסודות עבירת סחיטה באיומים", ציינה התנועה לאיכות השלטון במכתבה.

"לפי החשד, ח"כ סילמן מאיימת בעל פה ואף קבל עם ועדה, בפגיעה בשמו הטוב ובפרסום מידע הנוגע לח"כ אורבך באופן שעלול להטיל אימה או 'להימנע ממעשה שהוא רשאי לעשות', קרי ניהול הדיונים בוועדת הכנסת שעניינם הפרשתה של ח"כ סילמן".

"לעמדת התנועה, פעולותיה של ח"כ עידית סילמן מחייבות פתיחה בחקירה בחשד לעבירת סחיטה באיומים ולכל הפחות בניסיון לעבור עבירה זו".

"לעמדת התנועה יש לחקור ולבחון את הקשר של ח"כ סילמן עם גורמים אחרים במפלגת הליכוד – ובאופוזיציה, עובדי ציבור, אשר בצוותא יכול והביאו להפרת הוראות החוק הברורות בעניין".

עידית סילמן ניר אורבך התנועה לאיכות השלטון גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד