י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ראה"מ והשר הגיעו לזירה

תיעוד חדש מסוריה: שדה התעופה שהושבת לחלוטין

התקיפה המיוחסת לישראל בסופ"ש בנמל התעופה בדמשק, מסתבר היתה משמעותית מאוד עד לכדי השבתתו לחלוטין, טיסות מקורקעות ואין נחיתות. היום ביקרו במקום ראש הממשלה הסורי ושר התחבורה שבאו לעקוב אחר עבודות השיפוצים | גם לבנון מגנה את התקיפה

תיעוד חדש מסוריה: שדה התעופה שהושבת לחלוטין
שדה התעופה ההרוס בדמשק צילום: באדיבות המצלם

הטלוויזיה הסורית מפרסמת תיעוד חדש מההריסות בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק בירת סוריה כתוצאה מהתקיפה הישראלית שהתרחשה בלילה שבין חמישי לשישי לסיכול הברחת אמצעי לחימה מאיראן לתוככי סוריה שמיועדים לפגיעה ביעדים ישראליים.

ראש ממשלת סוריה, חוסיין ערנוס, ביקר שם היום (ראשון) כדי לעקוב אחר עבודות השיקום של הנמל. גם שר התחבורה, זוהיר ח'זים, התלווה אליו בביקור בנמל התעופה. לפי הדיווח הביקור נועד לעקוב מקרוב אחר פעולות השיפוץ בשדה התעופה ולוודא שהן יסתיימו מהר ככל הניתן "ועל מנת לנצל את תקופת ההפסקה הקצרה כדי לבצע שיפוצים נדרשים בשדה התעופה".

עוד בנושא:

נזק כבד לנמל התעופה בדמשק לאחר התקיפה הישראלית

הטיסות בדמשק בסוריה הופסקו לאחר תקיפה ישראלית

משרד החוץ של לבנון מגנה את התקיפה המיוחסת לישראל ביום שישי בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק ומכנה אותה "פעולת טרור ששמה למטרה מתקן אזרחי חיוני שמשחק תפקיד חשוב בהקלה על המשבר שחווים הסורים." בהודעה הודגשה "עמידתה הקבועה (של לבנון) לצד סוריה בהדיפתה את המתקפות הישראליות החוזרות ונשנות."

שר התחבורה הסורי, זוהיר ח'זים, שכאמור הגיע למקום יחד עם ראש הממשלה הסורי, אומר כי החלו הפעולות להשבת פעילות אחד המסלולים בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק לאחר שנפגעו במהלך התקיפה הישראלית בסוף השבוע, והוסיף כי "הוא ישוב לפעילות בתוך ימים ספורים".

עוד הוסיף ח'זים לעיתון אל-ווטן הסורי כי הצוותים המקצועיים החלו לעבוד מספר שעות לאחר התקיפה הישראלית וממשיכים לעבוד מסביב לשעון על מנת להשיב את הפעילות מהר ככל הניתן: "הצוותים המומחים עובדים על מנת להסיר את הנזקים הרבים שנגרמו בעקבות התקיפה בשדה התעופה ומיד עם תיקונו ולאחר שנוודא כי הוא בטוח - תשוב תנועת הנוסעים בשדה".

תקיפה בסוריה שדה תעופה דמשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד