ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
לאחר הכפלת המשכורות

עשרים אלף איש הגיעו להוקיר את הנגידים של ישיבת לייקווד

למעלה מ-20,000 איש הגיעו אמש לפילדלפיה וחגגו שותפות היסטורית בין לומדי תורה לתומכי ומחזיקי התורה של ישיבת לייקווד בניו ג'רזי. המעמד נערך בראשות גדולי ישראל וגרם להתרגשות רבה בקרב הנוכחים | 'בחדרי' מביא סיקור ותיעוד נרחב מהמעמד האדיר בפילדלפיה

עשרים אלף איש הגיעו להוקיר את הנגידים של ישיבת לייקווד
האירוע הענק למען לומדי התורה צילום: Yeshiva world news

למעלה מ-20,000 איש זרמו אמש (ראשון) למרכז וולס פארגו בפילדלפיה, כדי לחגוג את השותפות ההיסטורית בין ישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד לבין נדבנים ונגידים, יוזמה של הנגיד ר' לייזר (לואי) שיינר להכפלת משכורות האברכים בישיבה הגדולה בארה"ב.

האירוע נמשך למעלה מארבע שעות, וכלל ריקודים ושירה לכבוד התורה בראשות גדולי התורה בארה"ב. מי ששימש אורח הכבוד מישראל, היה ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן חבר מועצת גדולי התורה, שהדגיש את מסירות נפשם של הנשים שמוסרות נפש לקים תורת בעליהן באמריקה החומרית וכמה נחת יש לראש ומייסד הישיבה מרן הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל. 

רגע השיא נרשם בעת שעלה לנאום ראש הישיבה הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר, שהתקבל בשירה אדירה על ידי קהל הרבבות. כמו כן היה מעמד מרטיט של קבלת עול מלכות שמים אותו הוביל ראש הישיבה הגאון רבי ירוחם אולשין.

האירוע רב הרושם והמכונן בו הדגישו את חשיבות לומדי התורה המביאים את הברכה לעולם, התקיים על ידי ישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד שבניו ג'רזי. האירוע הדגיש את השותפות ההיסטורית בין הישיבה הגדולה לישיבה הצעירה שלה, עם בעלי בתים ונגידים מרחבי ארה"ב.

המקום החדש שנבחר בפילדלפיה מכיל 20,000 מושבים, כפול מגודל המקום שתוכנן לפני כחודשיים בטרנטון ניו ג'רזי, שם היה אמור להתקיים לראשונה הכינוס. אך בעקבות ההתנפלות על הכרטיסים שאזלו תוך מספר ימים, מה שגרם לצורך במקומות נוספים, האירוע הועתק לפילדלפיה.

על המוזיקה ניצחו הרב מאיר אדלר, הבעל מנגן דובי מייזלס, יענקי דסקל ועוד. בהפקת ענק של שלומי שטיינמץ.

המעמד חסר התקדים שנערך אמש ממשיך לעורר התרגשות גדולה בקרב קהילות בני תורה ברחבי ניו ג'רזי ומחוצה לה, החל מ"עולם הישיבות", עובר בקהילות החסידיות, ועד למרכזי תורה אחרים שמבינים שהאירוע הזה היה יוצא דופן.

מאחורי האירוע עמד הנגיד לייזר (לואי) שיינר, שהשקיע את רוב השנה האחרונה לא רק בתרומת סכומים אדירים מכספו ליוזמה, אלא גם השקיע מאמצים אדירים כדי להביא נגידים אחרים להצטרף למטרה.

במסגרת השותפות גויסו מיליוני דולרים כדי להכפיל את המלגות לאברכים אשר מגיעים ל- 60 מיליון דולר בשנה. היוזמה, שכעת הצטרפו אליה עשרות בעלי בתים בפעילותו של לייזר שיינר, העניקה לכל אברך 13,500 דולר בשנה, לעומת 4,200 דולר בשנה שעברה, מדובר בעלייה שנתית של יותר מ-8,000 דולר לאברך.

לייקווד לואי שיינר לומדי תורה פילדלפיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד