ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
החיסולים באיראן

איזנקוט בביקורת על בנט: "תופעה רעה מאוד"

לאחר שראש הממשלה רמז כי ישראל פועלת נגד גורמים באיראן בצל החיסולים בתקופה האחרונה במדינה, הרמטכ"ל לשעבר מגיב: "מציאות פוליטית מעורערת שמשפיעה מאוד על ההחלטות של המנהיגים ואפילו על הצורך שלהם ליצור לגיטימציה ולהגדיל את אמון הציבור על-ידי פרסום של פעולות"

איזנקוט בביקורת על בנט: "תופעה רעה מאוד"
נפתלי בנט / גדי איזנקוט צילום: אריאל חרמוני, מרים אלסטר, פלאש 90

גדי אייזנקוט, הרמטכ"ל לשעבר, העביר היום (שלישי) ביקורת על ראש הממשלה, נפתלי בנט, על כך שרמז על פעילות ישראלית נגד גורמים באיראן.

איינזקוט גינה בכנס של אוניברסיטת רייכמן את פרסום הפעולות של ישראל על ידי פוליטיקאים, כמה ימים לאחר שבנט רמז לכך: "קיימת מורכבות גדולה של אתגרים ביטחוניים ומציאות פוליטית מעורערת שמשפיעה מאוד על ההחלטות של המנהיגים ואפילו על הצורך שלהם ליצור לגיטימציה ולהגדיל את אמון הציבור על-ידי פרסום של פעולות".

"אני חושב שזאת תופעה רעה מאוד", הדגיש אייזנקוט. "אזרחי ישראל רואים זווית מסוימת של ההתרחשויות הביטחוניות, יש עומק ענק של האתגרים הביטחוניים שמתרחשים מתחת לרדאר ו'מלחמת צללים' שמתרחשת".

"ולפתע, אנחנו רואים פרסום פעולות אשר התרחשו בעבר ואף אחד לא אמר עליהן מילה ובטח שלא לקח עליהן אחריות. יש צורך לתת מענה לאמון של הציבור במערכות הביטחונית מתוך הנחה שהם יודעים מה הם עושים ופועלים ובניגוד לאמירות שהצד השני רופס ולא עושה כלום".

הוא סיכם, "קשה מאד להפעיל שיקולים נקיים נטו של טובת המדינה, באופן מעשי מי שמפרסם את מה שפרסם עושה זאת לצרכים פוליטיים, כדי ליצור אמון בציבור וכדי להראות שהוא לא נרדם בשמירה אלא עושה פעולות כדי להסיר איומים מעל מדינת ישראל".

גדי אייזנקוט נפתלי בנט איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד