כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"שותפות טבעיות"

בנט אישר: שת"פ עם האיחוד לייצוא גז טבעי

בתום פגישה עם נשיאת האיחוד האירופי, ראש הממשלה אישר שיתוף פעולה בייצוא גז טבעי דרך מצרים לאירופה בצל החוסר בעקבות האמברגו על רוסיה. הוא רמז לקריאה נגד איראן: "פעולותיה התוקפניות של איראן צריכות להוות קריאת השכמה לקהילה הבינלאומית"

צינור גז, אילוסטרציה
צינור גז, אילוסטרציה צילום: ענת חרמוני, פלאש 90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש אמש (שלישי) עם נשיאת הנציבות האירופאית, אורסולה פון דר ליין. הם סיכמו על שיתוף פעולה בייצוא גז טבעי, ובנט קרא לבקר את איראן.

השניים נפגשו ודנו בחיזוק היחסים הבילטרלים בין ישראל ואירופה. כמו כן, הסכימו בצורך להידוק שיתופי הפעולה בתחומי חדשנות, התמודדות עם שינויי האקלים, קיימות ועוד.

ראש הממשלה נענה לבקשת נשיאת האיחוד האירופי, לשיתוף פעולה בייצוא גז טבעי דרך מצרים לאירופה, "בשנים האחרונות, ישראל עברה ממדינה מייבאת גז למדינה מייצאת גז. אנו עובדים כעת כדי להפיק עוד גז טבעי מתוך המים הכלכליים של ישראל".

בנוסף, בנט הציג את פעולותיה של איראן באיזור, והדגיש בפני הנשיאה את קריאתו לקהילה הבינלאומית לפעול ביד קשה כנגד המשטר והתקדמותו המואצת לעבר פיתוח נשק גרעיני.

"פעולותיה התוקפניות של איראן צריכות להוות קריאת השכמה לקהילה הבינלאומית, וצריכות להיות לכך תוצאות ברורות וחזקות – לחץ מוגבר והטלת אחריות על איראן במועצת הביטחון של האו"ם. הדרך היחידה לעצור את איראן היא אם נפעל ונעצור אותם".

"ישראל והאיחוד האירופי שותפות טבעיות ויש לנו נושאים רבים לשיחה הערב. לפני שנפשיל את שרוולינו וניגש לעבודה, ברצוני להודות לך שוב על ידידותך העמוקה כלפי העם היהודי ומדינת ישראל. אנו יודעים שזה מגיע מהלב. תודה על היותך שותפה בפרק חדש זה ביחסים בין ישראל לאיחוד האירופי. תודה רבה לך וברוכה הבאה לישראל", סיכם.

האיחוד האירופי נפתלי בנט איראן גז טבעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד