כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שקית עם שני אקדחים

תכננו פיגוע? 4 נעצרו, אחד מהם מתנדב משטרה: "עסקת אמל"ח"

כוחות צה"ל ומשטרה עצרו היום ארבעה ערבים באזור קו התפר כשברשותם אקדחים | בתחילה טענו במערכת הביטחון כי נבדק אם תכננו לבצע פיגוע, אך בהמשך הבהירה המשטרה: מדובר בבדיקת כלים במהלך עסקת אמל"ח | אחד העצורים הוא מתנדב לשעבר במשמר האזרחי של משטרת ישראל, שהושהה לפני כחצי שנה

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Jamal Awad/Flash90

ארבעה ערבים, שני ישראלים ושני פלסטינים, נעצרו בצהריים (חמישי) באזור קו התפר, זאת לאחר שלוחמים שמעו קולות ירי. אחד מהחשודים הוא מתנדב לשעבר במשטרה שהושהה לפני כחצי שנה. בתחילה סברו במערכת הביטחון כי הארבעה תכננו לבצע פיגוע טרור בשטח ישראל, אולם במשטרה הבהירו מאוחר יותר כי הרקע הוא פלילי - וכי הארבעה ביצעו "ניסוי כלים" כחלק מעסקת אמל"ח.

חשוד חמישי הצליח להימלט, ככל הנראה לתוך לאום אל-פחם, ומתבצעות אחריו סריקות נרחבות.

על החשודים נתפסו שני אקדחים שהועברו לחקירה. לפי צה"ל, לוחמים שהיו מוקדם יותר היום בפעילות שגרתית במרחב התפר, סמוך לכפר ענאין שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, שמעו קולות ירי במרחב.

הכוחות החלו בסריקות באזור אחר מקור הירי. במסגרתן, הכוחות ניהלו מרדף שבסופו עצרו ארבעה חשודים עם שקית ובה שני אקדחים. בנוסף, החשודים זוהו על ידי תצפיות צה"ל כשהם חצו את הגדר הביטחונית במרחב התפר.

האקדחים שנתפסו. צילום: דוברות המשטרה.

למרות שבמערכת הביטחון סבורים כי העצורים ככל הנראה תכננו פיגוע בשטח ישראל, במשטרה, כאמור, טוענים כי החשודים נעצרו לאחר שביצעו ניסוי כלים בנשק במסגרת עסקה למכירת אמל"ח. "נציין כי החשוד נגרע משורות ההתנדבות במשטרת ישראל לפני למעלה מחצי שנה ואינו משמש כיום כמתנדב", אמרו במשטרה.

מאוחר יותר נמסר מהמשטרה: "בניגוד לפרסומים אודות חשד לכאורה לניסיון פיגוע בקו התפר. בשלב זה לא עולה כל חשד כזה וככל הנראה מדובר בעסקת אמל"ח שבוצעה במקום במסגרתה ביצעו החשודים "ניסוי כלים" ללא כל ירי לעבר כוח צה"ל. הרקע לאירוע פלילי וכך נחקר במשטרה".

צילום: דוברות המשטרה.

מתנדב במשטרה תכנון פיגועים ערבים ישראלים אקדחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד