ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

איש המספרים של 'דגל' ל'בחדרי': "הפיצול יביא לניצחון נתניהו"

יוזמת פיצול המפלגה האשכנזית לריצה נפרדת של ליטאים וחסידים, שנחשפה ב'בחדרי חרדים', מלחיצה לא מעט אנשים במגזר שחוששים מאיבוד מנדטים לגוש, אולם איש המספרים של 'דגל התורה' שכבר שנים רבות קולע לתוצאה, מעריך שהמהלך דווקא יעורר את השטח • מעניין

איש המספרים של 'דגל' ל'בחדרי': "הפיצול יביא לניצחון נתניהו"
פתקי הצבעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השיח סביב הורדת אחוז החסימה ופיצול 'יהדות התורה' ממשיך להבעיר ולהעסיק את המערכת הפוליטית; איש המספרים של 'דגל התורה', אברהם ובר, מסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', איך הפיצול החרדי דווקא יסייע לניצחונו של בנימין נתניהו.

לפי הערכות של ובר, במקרה של פיצול, 'דגל התורה' תזכה לחמישה מנדטים ואילו אגודת ישראל תקבל שלושה מנדטים ויש לה גם פוטנציאל להפתיע עם חמישה מנדטים, כשלדבריו, "הפיצול דווקא יעודד ויביא את המצביעים הרדומים לצאת לקלפי".

עוד בנושא:

חשיפת 'בחדרי חרדים': המהלך של 'דגל התורה' לפיצול היסטורי מ'אגודת ישראל'

הורדת אחוז החסימה: התומכים, המתנגדים והקרב המתחדש בין 'דגל' ל'אגודה'

איש המספרים מציין כי כמנדט וחצי חרדי לא יצאו להצביע במערכות הבחירות האחרונות, פיצול שיעיר את השטח החרדי יוציא את החסידים שבחלקם לא הצביעו, את אנשי חב"ד שסירבו לתמוך ב'יהדות התורה' בגלל הימצאות הליטאים בתוכה וכן מצביעי 'הפלג הירושלמי' שהתקשו לתת קולם למפלגה זו.

נתניהו ובכירי הליכוד במליאה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לפי ההסבר המרתק שלו בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מי שיש לו מה לחשוש מפיצול ברשימה האשכנזית זו האחות הספרדית, מפלגת ש"ס, שבמידה ו'יהדות התורה' תצא לקרב על כל קול, יבואו גם מצביעי בני התורה הספרדים שעליהם יש מאבק מידי מערכת בחירות.

איש המספרים אברהם ובר מציין עוד כי הפיצול יהיה המפתח של הליכוד ובנימין נתניהו לניצחון בבחירות הבאות, כאשר במערכות הבחירות הקודמות חסר לנתניהו מנדט בודד להקמת ממשלה, שייתכן ויגיע מהמנדט שייתכן ויתווסף ל'יהדות התורה' מחוץ לגוש האמוני.

פיצול חרדי יהדות התורה דגל התורה אגודת ישראל אברהם ובר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד