ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
מי מתחזק ומי מסתכן

24 שעות להכרזה על בחירות; סקרי המנדטים נוטים לטובת נתניהו

ארבעה סקרי מנדטים מתפרסמים הערב בניסיון לחזות את תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 שעדיין לא יצאו רשמית לדרכן, ובינתיים נראה כי גוש נתניהו מתחזק משמעותית, לעומת הגוש הנגדי שארבע מפלגות מסתכנות באזור אחוז החסימה | וגם מה יקרה עם שיקלי ואיחוד של סער ובנט

24 שעות להכרזה על בחירות; סקרי המנדטים נוטים לטובת נתניהו
פתקי הצבעה בקלפי צילום: קובי עוזיאלי, בחדרי

24 שעות לאחר שהפתיעו נפתלי בנט ויאיר לפיד עם ההכרזה כי ישראל הולכת לבחירות, שנה ושבוע לאחר שהקימו את ממשלתם, וכבר חמישה סקרים מנסים להעריך איך תיראה התוצאה בעוד ארבעה חודשים.

סקר שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13' בדק היום (שלישי) אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מה היתה התוצאה? ובכן, מגמת החזרה של בנימין נתניהו לתפקיד ראש הממשלה נמשכת לפחות לפי הסקרים. 

לפי הסקר, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה זוכה ב-35 מנדטים, 'יש עתיד' של יאיר לפיד ב–22 מנדטים, 'הציונות הדתית' של סמוטריץ ובן גביר - 9 מנדטים, 'כחול לבן' של בני גנץ - 7 מנדטים, 'ש"ס' בראשות אריה דרעי – 8 מנדטים, 'העבודה' – 5 מנדטים, 'יהדות התורה' בראשות משה גפני – 7 מנדטים.

סמוטריץ' ובן גביר. צמד מנצח. צילום: פלאש 90.

'הרשימה המשותפת' שומרת על כוחה עם 6 מנדטים, 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן לא מצליחה להתרומם ומקבלת 5 מנדטים, ארבע מפלגות נמצאות קרובות לאחוז החסימה והן 'ימינה' של נפתלי בנט שמקבלת בסקר 4 מנדטים, 'מרצ' בראשות ניצן הורוביץ שמקבלת 4 מנדטים, 'רע"מ' של מנסור עבאס גם היא עם 4 מנדטים ו'תקווה חדשה' של גדעון סער שמקבלת 4 מנדטים בלבד.

תמונת הגושים:

לפי נתונים אלה, גוש נתניהו מתחזק מ-52 מנדטים כיום ל-59 אילו הבחירות היו מתקיימות היום, כאשר הגוש הנגדי מקבל 55 מנדטים ונזקק לששת האצבעות של 'הרשימה המשותפת' כדי להקים שוב ממשלה. 

עוד עולה מהסקר כי במקרה של איחוד בין בנט וסער מפת המנדטים משתנה, כך שמפלגה משותפת בראשות שניהם מניבה 13 מנדטים, גוש נתניהו יורד ל-59 מנדטים ורע"מ לא עוברת את אחוז החסימה.

סקר מנדטים שערך מכון 'מדגם' בהנהלת מנו גבע עבור 'ערוץ 12', בדק אילו הבחירות היו נערכות היום והמפלגות הקיימות כיום רצות במתכונתן הנוכחית, התוצאות היו ש'הליכוד' זוכה ב-35 מושבים, 'יש עתיד' - 20, 'הציונות הדתית' - 9 מנדטים, 'כחול לבן' מתחזקת ל-9, 'ש"ס' נחלשת ל-8 מנדטים, 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מושבים בכנסת הבאה.

יצליח לשוב להנהגה? צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

'הרשימה המשותפת' שומרת גם היא על כוחה ומקבלת 6 מנדטים, 'העבודה' גם היא עם 6, 'ישראל ביתנו' גם היא שומרת על כוחה הנוכחי עם 6 מנדטים. ארבע מפלגות מסכנות את עצמן בהישארות מחוץ לכנסת ואיבוד קולות לגוש המתנגד לנתניהו והן, תקווה חדשה, ימינה, רע"מ ומרצ שמקבלות 4 מנדטים כל אחת קרוב לאחוז החסימה שעומד על 3.25%.

תמונת הגושים:

לפי התוצאות, גוש נתניהו משיג 59 מושבים בכנסת ה-25, גוש הקואליציה הנוכחית עומד על 55 מושבים וזקוק לרשימה המשותפת על 6 המנדטים שלה, כדי להקים ממשלה.

במידה ו'ימינה' לא מתמודדת בבחירות, מי מרוויח ומי מתחזק?

עוד נבדק בסקר, אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ומפלגת ימינה של נפתלי בנט לא הייתה מתמודדת ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע? הליכוד בראשות בנימין נתניהו היתה זוכה ב-35 מושבים, יש עתיד בראשות יאיר לפיד 22, כחול לבן בראשות בני גנץ מתחזקת ל-10, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' נשארת על 9, ש"ס בראשות אריה דרעי נשארת עם 8 מושבים.

יהדות התורה בראשות משה גפני שומרת על כוחה עם 7 מושבים, העבודה בראשות מרב מיכאלי - 6, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן - 6, הרשימה המשותפת (חד"ש, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה מקבלת 5, רע"מ בראשות מנסור עבאס מקבלת 4 מושבים וכך גם 'מרצ' בראשות ניצן הורוביץ מקבלת 4 מושבים, וכן 'תקווה חדשה' בראשות גדעון סער 4. שלוש האחרונות על סף אחוז החסימה.

לפי התוצאה, הקואליציה הנוכחית משיגה 56 מנדטים, הליכוד + הציונות הדתית + חרדים - 59 מנדטים והרשימה המשותפת בתווך עם 5 מנדטים.

איך תיראה התוצאה, אם לפיד ובנט רצים יחד ברשימה אחת

אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ומפלגות 'יש עתיד' של יאיר לפיד ו'ימינה' של נפתלי בנט היו רצות ברשימה אחת ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע? הרי שהליכוד בראשות בנימין נתניהו עולה ל-36 מנדטים, יש עתיד וימינה בראשות יאיר לפיד ונפתלי בנט מקבלות 26 מנדטים, כחול לבן בראשות בני גנץ מתחזקת בשני מנדטים ל-10, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ, לא מקבלת את המנדטים של 'ימינה' ונשארת עם 9 מנדטים.

בנט ולפיד אתמול בכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

גם ש"ס בראשות אריה דרעי עם 8, יהדות התורה בראשות משה גפני עם 7, העבודה בראשות מרב מיכאלי - 6, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מקבלת 5 מנדטים, הרשימה המשותפת (חד"ש, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה יורדת מ-6 כיום ל-5. רע"מ בראשות מנסור עבאס 4,
מרצ בראשות ניצן הורוביץ 4, ואילו מפלגת 'תקווה חדשה' בראשות גדעון סער נותרת מתחת לאחוז החסימה - 2.2%.

לפי תוצאה זו, קואליציה הנוכחית משיגה 55 מנדטים, הליכוד + הציונות הדתית + חרדים משיגה 60 מנדטים וקרובה יותר להרכיב ממשלה. הרשימה המשותפת עם 5 מנדטים. 

אם עמיחי שיקלי רץ במפלגה עצמאית - מה תהא התוצאה?

כן נבדק בסקר 'ערוץ 12', אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ומפלגה בראשות ח"כ עמיחי שיקלי היתה מתמודדת ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע? ובכן, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו מקבלת 35 מושבים בכנסת ה-25, יש עתיד בראשות יאיר לפיד - 20, כחול לבן בראשות בני גנץ - 9, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ גם היא 9 מושבים.

ש"ס בראשות אריה דרעי - 8, יהדות התורה בראשות משה גפני - 7, העבודה בראשות מרב מיכאלי - 6 מושבים, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 5, הרשימה המשותפת (חד"ש, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה - 5 מושבים, ובתחתית, קרוב לאחוז החסימה נמצאות; ימינה בראשות נפתלי בנט עם 4 מושבים, רע"מ בראשות מנסור עבאס - 4 מושבים, 'מרצ' בראשות ניצן הורוביץ עם 4, כך גם תקווה חדשה בראשות גדעון סער עם 4 מושבים ואילו מתחת לאחוז החסימה, נמצאת מפלגה בראשות עמיחי שיקלי עם 1.8%.

לא מוסיף לגוש. עמיחי שיקלי. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

לפי תוצאה זו, הקואליציה הנוכחית משיגה 56 מנדטים, הליכוד + הציונות הדתית + חרדים משיגים 59 מנדטים, הרשימה המשותפת משיגה 5 מנדטים.

סקר שערך מכון 'קנטאר' בראשות דודי חסיד עבור 'כאן 11', בדק גם הוא אילו הבחירות היו מתקיימות היום מה היתה תוצאה? ובכן, 'הליכוד' היתה זוכה ב-36 מנדטים, 'יש עתיד' ב-21 מנדטים, 'כחול לבן' מתחזקת ל-9, 'הציונות הדתית' מתחזקת היא ל-9, 'ש"ס' יורדת מ-9 ל-8, 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, 'הרשימה המשותפת' שומרת גם היא על כוחה בכנסת עם 6 מנדטים,

מפלגת 'העבודה' מקבלת 6 מנדטים, 'ימינה' של בנט, נחלשת מ-7 בבחירות הקודמות ל-5 אילו הבחירות היו מתקיימת היום. 'ישראל ביתנו' שוב לא מתרוממת ונותרת על 5 מנדטים, 'תקווה חדשה' שוב מסתכנת באחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים, כנ"ל רע"מ עם 4 מושבים בכנסת הבאה ואילו 'מרצ' נמצאת בחוץ עם 2.4% מקולות המצביעים.

תמונת הגושים:

מהסקר עולה כי גוש נתניהו עומד על 60 מנדטים לעומת גוש לפיד-בנט שמשיג 54 מנדטים, כשהרשימה המשותפת בתווך עם 6 מנדטים.

לפי סקר מנדטים שערכו 'ערוץ 14' ומכון 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר, מפלגת 'הליכוד' היתה גורפת 36 מנדטים אילו הבחירות היו מתקיימות היום, אחריה 'יש עתיד' עם 20 מנדטים, 'הציונות הדתית' זוכה גם בסקר זה ב-9 מנדטים, ש"ס - 8, כחול לבן עם 7, יהדות התורה עם 7 מנדטים, הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 6 מנדטים.

חוזר לכנסת אחרי גלות קצרה. אריה דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

'ישראל ביתנו' עולה במנדט לעומת סקרים קודמים ל-6 מנדטים, 'העבודה' נחלשת ל-5 מנדטים, 'ימינה' גם כאן על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים,
כך גם 'תקווה חדשה' עם 4, רע"מ גם היא עם 4 ומר"צ גם כן עם 4 מנדטים. ארבעתן בסכנת הישארות מחוץ לכנסת ובזבוז קולות לגוש שלהם.

תמונות הגושים:

לפי התוצאה, גוש נתניהו משיג 60 מושבים בכנסת ה-25, גוש הקואליציה הנוכחית משיג 54 מושבים, כשבתווך נמצאת 'הרשימה המשותפת' עם 6 מנדטים.

מוקדם יותר היום פורסם סקר ראשון לאחר ההכרזה על הבחירות, ברדיו 103FM. לסקר המלא ליחצו כאן.

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 סקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד