י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חוק הנאשם יעלה להצבעה

באופוזיציה מסרבים 'לנקות שולחן' ודורשים את ביטול הפרשת שיקלי

משא ומתן בין הקואליציה והאופוזיציה על העברת מספר חוקים כגון חוק המטרו ומענקי האומיקרון, הגיע לפיצוץ אחרי שבליכוד דרשו את ביטול הפרשת ח"כ עמיחי שיקלי. בקואליציה סירבו ואיימו בהעלאת חוק הנאשם כבר היום ולהעביר אותו במליאת הכנסת

באופוזיציה מסרבים 'לנקות שולחן' ודורשים את ביטול הפרשת שיקלי
לוין ונתניהו במליאה הבוקר צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

בשעה זו מליאת הכנסת דנה ומצביעה בהצעה לפיזור הכנסת בקריאה טרומית לקראת ההצבעה הסופית בשבוע הבא ויציאה לבחירות באופן סופי לאחר חגי תשרי, לאחר ההצבעה היום (רביעי) הליך החקיקה ימשיך בוועדת הכנסת אז יקבע גם תאריך הבחירות באופן סופי.

'בחדרי חרדים' מביא את השידור החי ממליאת הכנסת.

על פי הדיווח של דפנה ליאל, הקואליציה ביקשה לקדם כמה חוקים בהסכמה כנהוג בכל פעם לפני הליכה לבחירות, ובהם חוק המטרו וחוק הפיצויים לעצמאים (מענקי האומיקרון) - אך האופוזיציה דורשת את ביטול הפרשת עמיחי שיקלי כתנאי להסכמתה למהלך.

מנגד, בקואליציה מאיימים בעקבות הפיצוץ להעלות עוד היום את "חוקי הנאשם" שיחסום את האפשרות החוקית של נתניהו להקים ממשלה בראשותו אם באופוזיציה יתעקשו שלא לשתף פעולה.

עוד דווח כי בנט הסיר את הוטו על העלאת חוק הנאשם ויעניק לסיעת ימינה חופש הצבעה עם יעלה חוק הנאשם למליאת הכנסת, סגן השר אביר קארה אמר כי ימנע בהצבעה כך שהשגת הרוב למהלך מוטלת בספק.

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיב לפרסום וכתב בטוויטר: עתיד לעסקים בישראל או עתיד לכיסא של עמיחי שיקלי, האופוזיציה ממשיכה לחשוף לנו את האסטרטגיה שלהם - קודם הכיסא אח"כ (אולי) כל השאר. טוב שאזרחי ישראל ידעו מי פה באמת דואג להם ומי פה דואג רק לעצמו.

חבר הכנסת יואב קיש כתב לאחר הפיצוץ סביב המו"מ להעברת החוקים: ‏הקואליציה החליטה עכשיו לחוקק את חוק המהפכה השלטונית (הם קוראים לזה חוק הנאשם). משער שאחרי שיו"ר הכנסת עמד נחרצות על דעתו שזה הליך לא ראוי פוגעני ופוליטי הוא קיבל טלפון מהבוס שלו לפיד עם איום שיעשה מה שהוא אומר או שלא יהיה ברשימת יש עתיד לכנסת הבאה, כך הם התנהלו לאורך כל השנה.

ח"כ בועז טופורבסקי מ'יש עתיד' הגיב לדברים של קיש וכתב: ‏אופוזיציה שאיבדה את הדרך, אופוזיציה שרוצה לשרוף את המדינה. לא רוצים לפצות עצמאים שנפגעו באומיקרון, לא רוצים לתמוך במצביעים שלהם ולהעביר את תקנות יו״ש. אפילו לא רוצים לדון על התפזרות הכנסת! רק ביטול ההפרשה של שיקלי. רק אינטרסים אישיים זולים. אופוזיציה למדינת ישראל כבר אמרנו?

בדיון על הצעת החוק לפיזור הכנסת אמר ח"כ טופורובסקי : "זה יום עצוב לדמוקרטיה, אנחנו עושים את זה בלב כבד אך בלב שלם בגלל שטובת המדינה תמיד הייתה ותהיה לפני כל טובה אחרת. מדינת ישראל חשובה יותר מהמשחקים שאנחנו עושים כאן. הקואליציה הבטיחה לאזרחי ישראל שאנחנו תמיד נשים את טובתם לפני טובתנו האישית ואל מול אופוזיציה שמעדיפה פעם אחר פעם הישג פוליטי קטן תוך כדי פגיעה באזרחי ישראל, ומוכנה לפגוע במצביעים שלה עצמה רק בשביל קבל איזו כותרת כדי להביך את הקואליציה.

ראש הממשלה הודיע שכאשר במאזן הסיכונים מול הסיכויים טובת המדינה נמצאת באיזשהו סיכון אל מול טובתו הפוליטית – טובת המדינה תנצח. נפתלי בנט הראה שאפשר לעשות פוליטיקה אחרת. יכולים להיות יחסי אמון בין אנשים בפוליטיקה שיכולים לכבד הבטחה והסכם חתום.

האופוזיציה עדיין מעכבת את ההחלטה ללכת לבחירות, זו אופוזיציה שהתאהבה בלתקוע את המערכת השלטונית. אם האופוזיציה רוצה, יש תאריך מוסכם כבר היום, אבל האופוזיציה מעמידה תנאים מושחתים בשביל להגיע לתאריך מוסכם."

ממשלת בנט לפיד פיזור הכנסת בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד