י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

סקר: מצביעי הסיעות החרדיות נגד הורדת אחוז החסימה שתבשיל לפיצול חרדי

חשיפת 'בחדרי' בדבר יוזמת המפלגות החרדיות להביא להורדת אחוז החסימה, גררה התעניינות רבה במגזר | מסקר שנערך בקרב המצביעים של שתי המפלגות החרדיות עולים נתונים מפתיעים | המרכז שביצע את הסקר מסיק: "הציבור מבין שישנה בעיה בשיטה וזועק לפתרונות, הפוליטיקאים מנותקים"

סקר: מצביעי הסיעות החרדיות נגד הורדת אחוז החסימה שתבשיל לפיצול חרדי
הצבעה בבחירות צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

היוזמה להורדת אחוז החסימה שהוגשה על ידי 'דגל התורה' ונציגים ב'אגודת ישראל' מעוררת שיח עירני במגזר, כאשר היוזמה נלוות בדיבורים על פיצול בתוך סיעת 'יהדות התורה' מה שישפיע על מאזן הכוחות בתוך הסיעות החרדיות. 

סקר חדש של המרכז להעצמת האזרח, שנערך על ידי רפי סמית, בחן את תמיכת הציבור החרדי בהורדת אחוז החסימה, לפי תוצאות הסקר הנשאלים החרדים מתנגדים להורדת אחוז החסימה, כך 30% תומכים להעלות אחוז החסימה, רק 20% תמכים בהורדתו, בעוד שאר בעלי הדעה תומכים במצב הקיים. נתון מעניין לאור הניסיונות של המפלגות החרדיות להוריד את אחוז החסימה.

ברקע השיח על פיצול בין דגל ואגודה, דווקא בין מצביעי מפלגת יהדות התורה רוב המצביעים לא תומכים בהורדת אחוז החסימה, צעד שיאפשר את הפיצול. בעוד 17% תומכים בהורדתו, דווקא 14% תומכים בהעלאתו, ו38% בעד השארת המצב בקיים. לשאר המשיבים, אין דעה.

עוד בנושא:

חשיפת 'בחדרי חרדים': המהלך של 'דגל התורה' לפיצול היסטורי מ'אגודת ישראל'

הורדת אחוז החסימה: התומכים, המתנגדים והקרב המתחדש בין 'דגל' ל'אגודה'

בין מצביעי מפלגת ש"ס, ההתנגדות להורדת אחוז החסימה אפילו גורפת עוד יותר כאשר 38% מהמצביעים בעד העלאתו, 13% בעד הורדתו, ו23% תומכים במצב הקיים.

מהמרכז להעצמת האזרח,ֿ שביצע את הסקר, נמסר: "הציבור מבין היטב שישנה בעיה בשיטה וזועק לפתרונות, גם במקרה הזה הפוליטיקאים מציעים פתרונות שהם דווקא נגד עמדת רוב הציבור. הפתרון הוא לא שינוי אחוז החסימה, אלא שינוי מלא של שיטת הבחירות. במצב שבו המפלגה הגדולה תהיה בהכרח זו שתרכיב את הממשלה, רבות מהמפלגות הקטנות ייעלמו גם כך ומפלגות האינטרס ייאבדו משמעותית מכוחן. הניסיון לבצע תיקונים בשיטה רק בשביל לסייע פוליטית למפלגה כזו או אחרת במקום לצאת לשינוי מלא של השיטה שתאפשר לטפל בבעיות המטרידות את אזרחי ישראל מידי יום: יוקר המחיה והדיור, החינוך התחבורה והביטחון האישי, זו בדיוק הבעיה של פוליטיקאים שמנותקים מרצון הציבור והצרכים שלו - הגיע הזמן להודיע מידית על שינוי השיטה עוד לפני הבחירות על מנת לא להמשיך להתגלגל מבחירות לבחירות."

אחוז החסימה יהדות התורה שס סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד