י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בחסות 'קבלת שבת'

חזניות וזמרות חיללו את הכותל המערבי: "לבלום אותם"

ארגונים רפורמים וקונסרבטיבים קיימו טקס "קבלת שבת" ברחבת הכותל כשבמקום הקדוש נשמעה שירת נשים וגברים יחד | בשל כך, דרישה לחקיקה שתבלום אותם: "דווקא בעת הזו שאין מלך בישראל"

חזניות וזמרות חיללו את הכותל המערבי: "לבלום אותם"
בדיקת תקינות לאבני הכותל3 צילום: הקרן למורשת הכותל

זעזוע בקרב הציבור המסורתי, הדתי והחרדי בישראל, בעקבות אירוע שירה שהתקיים בערבוביה, נשים וגברים ברחבת הכותל, על ידי ארגונים רפורמים וקונסרבטיבים, בהשתתפות חזניות וזמרות.

האירוע התקיים ברחבה הדרומית בכותל המערבי, במסווה של "קבלת שבת מוזיקלית", ביוזמת הגוף האנטי מסורתי שקורא לעצמו "התנועה המסורתית", בהשתתפות "הרב" אסטבן גוטפריד, "החזנית" עתליה לביא והזמרים מורן מיזלס וארז טל.

היוזמה הפרובוקטיבית היא המשך ישיר לפעולות האינטנסיביות של הארגונים הרפורמים והקונסרבטיבים לחלל את קדושת הכותל המערבי ולהשיג את מטרת העליונה; לחלק את הכותל ולהפוך את חלקו לכותל רפורמי שבו יתפללו בערבוביה נשים וגברים, בנוסח רפורמי.

אורן הניג, מנכ"ל מרכז ליב"ה שמוביל בישראל את המאבק מול הרפורמים אמר בתגובה כי "דווקא בעת הזו שאין מלך בישראל מן החובה לתקן את העיוות שנעשה בשטח הלכה למעשה על ידי הרפורמים, ולבלום אותם על ידי חקיקת חוק שיגן על המקומות הקדושים וימנע מהם לחלל את קדושת הכותל המערבי".

רפורמים קונסרבטיבים רחבת הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד