כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לקח עליו חסות

לאחר שסייע לבנו לרכוש נשק: אבי הרוצח מתנער מאחריות לטבח

האב מספר כי בנו דיבר על הירי ההמוני בקופנהגן בלילה שלפני הטבח. בנו תויג בעבר כ"סכנה ברורה" על ידי הרשויות כאשר איים להרוג את עצמו ואת משפחתו ב-2019, האירוע הוביל להחרמת אוסף הסכינים שלו, אך אביו לקח אחריות על בקשת בנו להחזיק נשק

לאחר שסייע לבנו לרכוש נשק: אבי הרוצח מתנער מאחריות לטבח
אביו של היורה עם בנו צילום: רשתות חברתיות

אביו של החמוש במצעד הארבעה ביולי הנאשם חשף כי בנו דיבר בלילה שלפני הטבח שביצע, על הירי ההמוני בקופנהגן, דנמרק, אירוע בו נרצחו שלושה אנשים על ידי פסיכופט דני.

האבא רוברט קרימו ג'וניור אמר ל'ניו יורק פוסט' כי הם דיברו לילה קודם על הירי ביום ראשון בלילה בדנמרק, בנו אמר: "כן, הבחור הזה הוא אידיוט". הוא סיפר כי בנו הוסיף: "אנשים כאלה מבצעים ירי המוני כדי להביא עוד אנשים שרוצים לאסור את כל הרובים". פחות מ-24 שעות לאחר מכן, רוברט 'בובי' קרימו השלישי, בן 22, ביצע את הטבח במצעד הרביעי ביולי בהיילנד פארק, אילינוי.

"דיברתי איתו 13 שעות לפני הטבח של יום שני" אמר אביו ל'ניו יורק פוסט' אמש (רביעי). "בגלל זה אני מניח שאני בהלם כזה, כאילו, האם הייתה לו הפסקה פסיכיאטרית או משהו?" קרימו ג'וניור ורעייתו דניז פרסמו הצהרה המתייגת את מעשי בניהם כ"טרגדיה", אך קרימו האבא מתמודד עם ביקורת לאחר שהתברר כי הוא עזר לבנו להשיג אקדחים חודשים ספורים לאחר שהמשטרה החרימה לו אוסף סכינים.

השמות של האבא והבן זהים, כמו גם השם של הסבא, השם רוברט בובי ניתן לשלושתם: הבן קיבל את התואר ג'וניור, והנכד הרוצח היה עם הכינוי 'רוברט השלישי'.

בספטמבר 2019, משטרת מדינת אילינוי קיבלה דוח 'סכנה ברורה' הקשורה למשפחתו של קרימו לאחר שאיים להרוג את עצמו ואת משפחתו. הם החרימו סכינים מהבית, אך מאוחר יותר החזירו אותם, קרימו האבא אמר שהאירוע היה "התפרצות ילדותית" והשווה את אוסף הסכינים של בנו לאוסף כרטיסי בייסבול.

"אתה יודע שנהגתי לאסוף מטבעות וכרטיסי בייסבול" אמר האב. קרימו, שהיה אז בן 19, לא נעצר. הוא היה שנתיים מתחת לגיל המינימלי החוקי להגיש בקשה לנשק באופן חוקי. אבל למרות איומי הרצח וההתאבדות, אביו של קרימו נתן לו חסות (סוג של ערבות) בדצמבר 2019, וזה אושר חודש לאחר מכן, בינואר 2020, מה שאפשר לו להשיג ארבעה אקדחים.

הוריו של קרימו פרסמו הודעה רשמית: "כולנו אימהות ואבות, אחיות ואחים, זאת טרגדיה נוראה עבור משפחות רבות, הקורבנות, הקהילה, הלב, המחשבות והתפילות שלנו יוצאים אל כולם".

ארה''ב שיקאגו ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד