כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"מספיקה רק לשבועיים"

חשש: התרופה פקסלוביד לא תישאר במלאי

חולי קורונה רבים עשויים להיתקע ללא התרופה פקסלוביד. בכירים בקופות החולים מזהירים: "הכמות שבידינו מספיקה רק לשבועיים". בקופות החולים אומרים שאם משרד הבריאות לא יחדש את המלאי של התרופה, בתוך זמן קצר הן לא תוכלנה לספק את התרופה לחולים

חשש: התרופה פקסלוביד לא תישאר במלאי
אילוסטרציה צילום: pixabay

בקופות החולים מזהירים: בקרוב תאזל התרופה לקורונה 'פקסלוביד' וזאת על רקע גל התחלואה הנוכחי שהולך ומתעצם. הבכירים טוענים כי בתוך כשבועיים התרופה תאזל מהמלאי. חולי קורונה רבים שעשויים להתאים לטיפול התרופתי המרכזי שניתן כיום עם התרופה פקסלוביד לא מקבלים אותו. בכירים בקופות החולים מזהירים כי הכמות שבידיהם מספיקה רק לשבועיים. כך דווח באתר Ynet.

מדי יום מקבלים למעלה מ-300 מטופלים את הטיפול בתרופה פקסלוביד, כך על פי נתונים של קופת חולים 'כללית', בשבועיים האחרונים טופלו כ-3,500 חולי קורונה בתרופה. בסה"כ, עד כה, טופלו בפקסלוביד למעלה מ-20,000 איש.

ד"ר הדר דיסקין ביתן, מנהלת חמ"ל קורונה בכללית אומר כי "חרף הסרת המגבלות, חשוב לזכור שהקורונה עדיין נמצאת ועלינו לשמור בעיקר על האוכלוסיות הנמצאות בסיכון מוגבר, לוודא אבחון מוקדם עם בדיקות מדווחות ולפנות לבחינת התאמה לטיפול - על מנת שיינתן מוקדם ככל הניתן. במקביל, ישנו אמצעי הגנה מניעתי נוסף והוא מתן חיסון פסיבי, אבושילד, לחולים עם מחלות המטולוגיות מסוימות ומושתלי אברים, גם לאלו שחוסנו לקורונה, וגם למחלימים. אם טרם קיבלתם החיסון ואתם בקבוצה המתאימה – מומלץ לפנות למרפאה על מנת לתאם מתן החיסון בהקדם".

בקופת חולים 'מכבי' ציינו, כי חלה עליה של למעלה מ-120% במאומתים לקורונה בתוך פחות מחודש, עליה של 140% בניפוק פקסלוביד לטיפול בקורונה, עליה של 160% במתחסנים, עליה של 100% בביצוע בדיקות קורונה.

קורונה תרופה קופות חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד