ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"ישראל לא גובה מחיר"

"המלחמה האווירית בין ישראל לחיזבאללה החלה"

הפרשן צבי יחזקאלי התייחס ליחסי ישראל־לבנון לאחר שיגור הכטב"מים לכיוון אסדת כריש, ואמר כי המלחמה האווירית החלה: "ישראל לא גובה מחיר מחיזבאללה, ומעודדת את נסראללה להמשיך"

"המלחמה האווירית בין ישראל לחיזבאללה החלה"
רגעי היירוט צילום: דובר צה"ל

צבי יחזקאלי, פרשן חדשות 13 לענייני ערבים, סובר כי המלחמה האווירית בין ישראל לחיזבאללה החלה, על רקע העימותים בכמה מוקדים שונים.

"אפשר לקרוא לזה החלה המלחמה האווירית בין ישראל לחיזבאללה", הכריז יחזקאלי בראיון לרדיו 103fm. "אנחנו ונסראללה מנהלים עימותים בכמה זירות והנה נכנסה בשבוע האחרון זירה שישראל צריכה לשים לב אליו, היא תעסיק אותנו בזמן הקרוב, היא תמשוך הרבה אש - הזירה האווירית".

"נסראללה מצא שבוע שעבר עילה להפעיל את הכטב"ם שלו ושלח אותו לעבר אסדות הגז החדשות, בעצם הוא בא ואומר 'מבחינתי זה יעד, כל עוד לא נפתר הדבר באישור הגבול בין ישראל ללבנון'".

לדבריו, התנהגותו של נסראללה אומרת מספר דברים. "לנסראללה יש יכולות אוויריות שהשתפרו בשנה האחרונה כתוצאה ממשלוחי נשק של איראן, נסראללה מקבל פקודות מהאיראנים להציק לישראלים בהנחה שהישראלים לא יהפכו את זה לעילה של מלחמה אלא יספגו את זה ולא יגיבו, עד עכשיו הוא צודק, הוא באמת מכניס למרחב האווירי את הכטב"מים שלו וישראל לא מגיבה".

"והכי חשוב, ואנחנו צריכים לשאול את השאלה איך יכול להיות שהיכולות שלו התשפרו במשך שנה, כנראה שהמשלוחים כן הגיעו, האיראנים הצליחו לשכפל יכולות כטב"מיות מכטב"ים אמריקאים שהם הפעילו וכאלו שהן קנו מהטאליבן לאחר בריחת האמריקאים, והרי לך מערכה חדשה עם שדרוג מאוד רציני של היכולות הטכניות של חיזבאללה".

חיזבאללה ישראל צבי יחזקאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד