כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דרמה גדולה במשפט

השופט קיבל את דרישת מנהל המוסד החרדי וביטל את האישומים

שופט ביטל שתי הרשעות קודמות נגד מנהל מוסד חרדי מלייקווד, וקיבל את בקשתו למשפט חוזר. השופט קבע כי ייתכן שהתנהלות התובעים במהלך המשפט המקורי השפיעה על חבר המושבעים להרשיעו | בפרקליטות ישקלו האם לבקש משפט חוזר או להתקפל ולרדת מהעץ

השופט קיבל את דרישת מנהל המוסד החרדי וביטל את האישומים
הרב אשר אייזמן צילום: באדיבות המצלם

הרב אשר אייזמן, תושב לייקווד שהואשם בלקיחת כספים בצורה בלתי חוקית ממוסד אותו ניהל והורשע בשני אישומים כבדים, טען בפני השופט ביום שישי האחרון, כי הראיות שהציגה התביעה הובאו בצורה מטעה שהביאה להרשעתו; "זאת ראיה שמשנה הכל, הבאנו בפני בית המשפט ראיות נוספות, והן מלמדות כי הרב אשר אייזמן חף מפשע", אמר עורך דינו לי ורטר. כך דווח באתר Yeshiva world news.

השופט קיבל את בקשת עורך הדין וקבע משפט חוזר תוך ביטול ההרשעות בהלבנת הון והתנהגות בלתי הולמת של פקיד בתאגיד, אך עדיין עומדת בפני התובעים האפשרות להגיש תביעה למשפט חוזר, שבו יעמוד הרב אייזמן עם שני האישומים שבהם הורשע במקור, אך הפעם עם הראיות החדשות. עם זאת, הטיעון של התביעה נפגע קשות, כאשר ראיות חדשות מוכיחות שהוא לא אשם, כמו גם שהתיק הרבה פחות רציני וקשה יותר לתובעים לגרום לחבר מושבעים להסכים עם האשמות.


הרב אשר אייזמן עם תלמידים: צילום Yeshiva world news

למרות הזכייה, הרב אייזמן עדיין זקוק לתפילות, שכן הפרקליטות טרם קיבלה החלטה אם לבקש משפט חוזר, או לוותר על כך. הקהילה החרדית בלייקווד קוראת להתפלל להצלחה הרב אשר בן חנה פרומט, כך דיווח האתר Lakewood Alerts.

כזכור בשנת 2019, הרב אשר אייזמן, מייסד בית הספר לילדים מיוחדים בלייקווד, נידון לשנתיים מאסר על תנאי. התביעה דרשה לא פחות מ-15 שנות מאסר, אולם השופט גזר על הרב רק שנתיים מאסר על תנאי, הכוללים 60 ימים בכלא בפועל, השופט גם התיר לרב אייזמן לחזור ולנהל את בית הספר ובתנאי שלא יתעסק בנושא הפיננסי.

ב-2019 התרשם השופט מפעליו הטובים של הרב הייזמן במהלך השנים במוסד שהקים, על העזרה שלו לילדים מיוחדים, ולכן חס עליו וגזר עליו רק חודשיים מאסר בפועל, שנתיים על תנאי וכן השית עליו קנס כספי בסך רבע מיליון דולר. במונחים של ארצות הברית, מדובר בעונש קל מאד. אך הפרקליטות לא הרפתה והמשיכה לנסות להאשימו בסעיפים נוספים.

אולם כאמור ביום שישי קבע שופט כי הוא מקבל את טענות הרב, ביטל את שני האישומים והמליץ על בקשה למשפט חוזר, אולם הפרקליטות יכולה לוותר על המשפט החוזר, מאחר והראיות תומכות ברב.

כזכור ב-2017 התובע המחוזי טען כי מנהל המוסד השתמש בקרן גיוס כספים כדי לגנוב כ-430,000 דולר למיזם עסקי אישי ו-200 אלף דולר נוספים הלבין. מהנהלת בית הספר נמסר ב-2017 לתקשורת המקומית בתגובה: "אנחנו מאמינים בחפותו של מנהל המוסד. כל ההאשמות יתבררו כהאשמות שווא ואנו מאד מצטערים על העוול שנגרם למנהל".

 

לייקווד בית המשפט חבר מושבעים ביטול הרשעה אשר אייזמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד