כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
111 ימים לבחירות

האכזבה של גנץ וסער וההתלבטות של שקד

גנץ וסער נמצאים בנקודת זינוק רעה מאוד בסקרים. אם מתחילים כה נמוך זה רק יילך וידרדר. שקד כנראה תפרוש מתישהו במהלך המרוץ, אם לא יתרחש נס פוליטי | האם בן גביר באמת נוגס בחרדים? ומה קרה בין בן גביר לסמוטריץ', והאם השניים ייפרדו 

האכזבה של גנץ וסער וההתלבטות של שקד
גנץ וסער מתאחדים צילום: תומר נויברג, פלאש 90

111 ימים לבחירות: ברק סרי, יועץ אסטרטגי לשרים רבים בעבר וביניהם לשעבר יועצו של יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס להתפתחויות הפוליטיות האחרונות ואמר בראיון לרדיו 'גלי ישראל' כי "סער וגנץ יכולים להגיד עד מחר שהם מרוצים מהחיבור אבל אין ספק שהם לא מרוצים מתוצאות הסקרים. הם קיבלו בסקרים את אותו מספר מנדטים שהם קיבלו כאשר הם רצו בנפרד. בדרך כלל איחודים כאלה לפחות בהתחלה יוצרים באזז כלשהו. כאן זה לא המצב. לפי ניסיון העבר הסקר הראשון אחרי ההודעה זה הפיק שממנו רק יורדים".

הזעזועים הפוליטיים: עמית סגל עושה סדר

באשר לרמטכ"ל לשעבר שעדיין בושש מלהגיע אמר סרי: "גדי אייזנקוט די התקרר מהכניסה לפוליטיקה. אם הוא היה צריך עוד סיבה להתקרר הגיע הסקר אתמול והראה שהצטרפות שלו לא נותנת יותר מדי".

איילת שקד כנראה תפרוש בקרוב

בסקרי המנדטים שפורסמו ביום שני איילת שקד מקבלת 1.9% מקולות הבוחרים הרחק מאוד מאחוז החסימה, כשהפרשנים מעריכים כי עם המגמה תימשך היא תכריז על פרישה ולא תסתכן בהתבזות בליל הבחירות כשתגלה כי בזבזה קולות ואנרגיות לריק.

היועץ ברק סרי בין אלה הסבורים כך באומרו כי "לאיילת שקד יש בעיה קשה מאוד. הימין לא מאמין לה אחרי השנה האחרונה. השמאל לא מאמין לה וחושש שהיא תיקח את הקולות שלה ותמליך את נתניהו. זה נראה רע מאוד ולהערכתי בסוף לא תהיה לה ברירה והיא תפרוש מהמירוץ".

והאם המפלגות החרדיות יפתיעו ויזנקו מעלה?

"להערכתי איתמר בן גביר לא יקח קולות מהמפלגות החרדיות בכלל", מרגיע סרי. לדבריו: "מדברים על זה כל מערכת בחירות ובפועל כלום. אם כבר הם (בן גביר וסמוטריץ - ק.ע.) יקחו 2-3 מנדטים זה דווקא מהליכוד".

מה קורה בין סמוטריץ לבן גביר?

בימים האחרונים נראה כי שוררת מתיחות בין צמד המנהיגים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. לדברי היועץ האסטרטגי ברק סרי ב'גלי ישראל': "איתמר בן גביר מסתמך על סקרים שמראים שהוא התחזק מאוד בשנה האחרונה. ולכן דורש ריץ' רץ'. סמוטריץ לא בעניין. ובכל זאת זה נראה כמו כיפופי ידיים והם בכל זאת ירוצו יחד".

בחירות לכנסת ה-25 איילת שקד בני גנץ גדעון סער איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד