כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בפעילות סמויה

נלכדה חוליה החשודה בביצוע הצתות אוטובוסים באזור הצפון

משטרת ישראל מפרסמת לפני זמן קצר כי לכדה בסוף השבוע חוליית עבריינים שחשודה בביצוע שורה של הצתות אוטובוסים בצפון הארץ ובהם ההצתה המפורסמת שהתרחשה לפני למעלה מחודש בעיר צפת. החולייה נתפסה "על חם" בדרכה לבצע פעילות נוספות בשליחות ארגון פשיעה

נלכדה חוליה החשודה בביצוע הצתות אוטובוסים באזור הצפון
מעצר חברי החולייה החשודים בהצתות צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל מעדכנת היום (ראשון) כי נלכדה חוליה החשודה בביצוע הצתות אוטובוסים באזור הצפון בחודש האחרון. לפי הודעת המשטרה, שלושה חשודים תושבי טובא זנגריה נלכדו על פי החשד בדרך לאירוע הצתה נוסף, כאשר ברכבם נמצא "פק"ל הצתות". לאחר מעצרם של השלושה, נעצרו עוד 8 חשודים במעורבות בהצתות.

פעילות סמויה של שוטרי מחוז צפון הביאה למעצר הרכב ובו שלושת החשודים, תושבי טובא זנגריה, בשעה שנסע סמוך לצומת עמיעד בסוף השבוע.

השר בר-לב בצפת: "קשור כנראה במכרזים שרצים כאן באזור"

בחיפוש ברכב נמצא "פק"ל הצתות" שכלל: חומר דליק, לפידים מוכנים, כלי תצפית ופריצה, פנסים, לוחיות זיהוי מזויפות, כפפות ובגדים להחלפה.

לאחר חקירתם של השלושה, פשטו כוחות משטרה הבוקר, על מספר יעדים בכפר טובא זנגריה ובעיר סחנין, ועצרו עוד 8 חשודים בחשד למעורבות בהצתות וסיוע ובהמשך היום גם הם יובאו לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

לשלושת החשודים, בשנות ה-20 לחייהם, מיוחסים גם אירועי הצתת האוטובוסים בתחנה מרכזית צפת ואירועי הצתות נוספים ברחבי הצפון בחודש האחרון ומעצרם הוארך בבית המשפט עד ליום שלישי הקרוב (19/7/22).

על פי החשד, השלושה פעלו בשליחות של ארגון פשיעה המבצע סחיטה של דמי חסות מעסקים בצפון תחת מסווה של פעילות שמירה.

מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא: "אנו פועלים בכל העוצמה ובכל הכלים הקיימים ברשותנו כנגד תופעת גביית דמי החסות "הפרוטקשן", מתפיסת המבצעים כבמקרה זה, ועד פעילות פשיעה כלכלית כנגד שולחיהם - ראשי ארגוני הפשיעה. במקביל למערכה שלמה שאנחנו מפעילים בכדי לתפוס את העבריינים "על חם" העלינו את הצורך לבצע שינוי בחקיקה על מנת לאפשר לנו כלים נוספים לפעולה כנגד התופעה של סחיטת דמי החסות".

כזכור, לפני למעלה מחודש התקבל דיווח על מספר רב של אוטובוס שעולים באש, בתחנה המרכזית בצפת וזאת לאחר שככל הנראה הוצתו על ידי עבריינים במטרה לסחוט דמי חסות. 

ההצתה אירעה מעט אחרי השעה 03:00 לפנות בוקר. רבים מתושבי העיר התעוררו בבהלה כתוצאה מפיצוצי צמיגי האוטובוסים ומכלי הדלק, שנשמעו היטב באזור. תושבים מבוהלים אף התקשרו לעירייה וחששו שמדובר במתקפת טילים.

במקביל הכריז מפקד המשמרת - רב-רשף דרור בוחניק על "מכת-אש" וכל צוותי הכיבוי של תחנת גליל-גולן זינקו למקום השריפה.

לוחמי האש שהגיעו למקום, זיהו 18 אוטובוסים בוערים ופעלו לכיבויים תוך כדי נקיטת מאמצים על אוטובוסים נוספים שחנו במתחם, שלא יתלקחו מהבעירה החזקה שהייתה במקום.

בשריפה לא היו נפגעים בנפש. ובמשטרה מסרו כי היא בודקת את כל כיווני החקירה שכאמור ע"פ ההערכות, מדובר במסר של עבריינים לחברות ההסעים באזור בניסיון ללחוץ עליהם לרכוש דמי חסות.

צפת שריפה הצתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד