ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אחרי כישלון אביתר

יביא לעימותים: מבצע להקמת ישובים חדשים ביו"ש

מחר צפוי להיערך מבצע הקמת שלוש נקודות התיישבות ביהודה ושומרון, אליו צפויים להגיע מאות פעילים ותושבים חדשים שנאבקים בהשתלטות הפלסטינית. החשש: עימותים קשים בשטח, כשגורמי הביטחון ינסו לפנות. גנץ: "אינם מודעים לכך שהפעילות אינה חוקית ולא מתאומת עם גורמי הביטחון"

יביא לעימותים: מבצע להקמת ישובים חדשים ביו"ש
מתנחלים. אילוסטרציה צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

היערכות נרחבת לקראת מבצע הקמת ישובים חדשים ברחבי יהודה ושומרון מחר (רביעי) והחשש הוא מעימותים בשטח בין הפעילים לבין כוחות הביטחון, שיגיעו לפנות.

מדובר במבצע של הקמת שלוש נקודות התיישבות, במטרה למנוע את ההשתלטות הפלסטינית ולהטמיע מדיניות של פיתוח ובנייה רחבה ביהודה ושומרון. הצפי הוא הגעת מאות פעילים ותושבים לנקודות השונות.

במערכת הביטחון צפויים להגיב ולנסות לפנות את התושבים והפעילים, מה שיוביל לעימות. שר הביטחון בני גנץ מסר כי "מדובר בפעילות שאינה חוקית - שגורמי הביטחון הונחו להיערך למניעתה ולטיפול בה".

עוד נמסר, "שר הביטחון הדגיש בהתאם למידע שהובא בפניו, כי רבים מהמתכננים להשתתף בפעילות, הנמנים על הרוב המוחלט של תושבי יהודה ושומרון שהם אזרחים שומרי חוק, אינם מודעים לכך שהפעילות אינה חוקית ולא מתאומת עם גורמי הביטחון".

בתנועת נחלה, שמובילה את הקמת הישובים והקימה בעבר את אביתר, קיימו בחודשים האחרונים חוגי בית ומפגשים עם תושבים ומשפחות כדי לעודד את העלייה. הם אף גייסו 5 מיליון שקלים.

 יו"ר תנועת נחלה, דניאלה וייס, אומרת: "ההתעוררות הציבורית בחודשים האחרונים בכל רחבי הארץ מזכירה לי את ההתלהבות הגדולה שהייתה בימי גוש אמונים. בעזרת השם ועם הרבה עבודה אנחנו לקראת שבירת הקפאה רבת שנים, ותנופת התיישבות נרחבת בכל מרחבי יהודה ושומרון".

מדוברות המשטרה ודובר צה״ל: "הקמת מאחזים ביהודה ושומרון שלא בהתאם לתהליכים והאישורים הנדרשים על פי דין והמנוגדים לחוק - אינה חוקית ואסורה. בהמשך להודעת הדרג המדיני, צה״ל, משטרת ישראל, מג"ב וכוחות הביטחון נערכים בכבישים, במחסומים, ובנקודות המרכזיות במרחב יהודה ושומרון לשמירה על הביטחון והחוק והסדר במרחב".

"כוחות משימה ייעודיים יפעלו במטרה למנוע כל פעילות בלתי חוקית ועל מנת לקיים את המשימה המרכזית, מניעה וסיכול טרור", לשון התגובה.

יהודה ושומרון בני גנץ לבנות ישובים מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד