כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
קמפיין חסר טעם

מנהיגים יהודים גרמנים זועמים: "סטארמר חייב להתנצל"

מנהיגים יהודים בגרמניה פתחו במתקפה חריפה על סר קיר סטארמר, ודרשו ממנו להתנצל לאחר ש"מחק את השואה" ו"צבר נקודות פוליטיות זולות" בביקורו האחרון בברלין. הנציב לאנטישמיות בברלין: "מפלגת העבודה בבריטניה חיסלה את השואה. קיר סטארמר הפך את אנדרטת השואה לתפאורה חסרת משמעות"

מנהיגים יהודים גרמנים זועמים: "סטארמר חייב להתנצל"
קיר סטארמר באנדרטת השואה צילום: צילום מתוך הסרטון

מנהיג הלייבור, בבריטניה סר קיר סטארמר, עורר זעם רב בקרב מנהיגים יהודים גרמנים לאחר שהופיע בסרטון פוליטי מפלגתי שצולם על רקע אנדרטת השואה של בירת גרמניה תוך פירוט הישגי הלייבור. הוא ספג ביקורת על כך שהשתמש באתר למטרותיו תוך שהוא לא מזכיר את השואה.

כעת סטארמר מצא את עצמו נתון ללחץ כשדמויות יהודיות גרמניות מובילות יצאו נגדו בעוצמה. ניקולס פוטר, מקרן הנלחמת באנטישמיות בגרמניה, אמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle "סטארמר צריך להתנצל ולהקשיב לביקורת שאנשים בקהילה היהודית משמיעים אם הלייבור רוצה לממש את הבטחתו להתרחק מהשנים של קורבין".

ג'רמי קורבין היה יו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה, והיה אחד התומכים הגדולים של חמאס וחיזבאללה, ואף נפגש עם נציגים של ארגוני הטרור במספר הזדמנויות כולל עליה לקבר והנחת זר פרחים על קברו של טרוריסט באלג'יריה.

ניקולס פוטר, מקרן הנלחמת באנטישמיות אמר: "לקחת את אנדרטת זיכרון לששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה כרקע לסרטון קמפיין בחירות הוא חסר טעם, העובדה שהסרטון לא מצליח אפילו להזכיר את זוועות הנציונל-סוציאליזם היא פספוס חמור של מפלגה שבהתחשב בהיסטוריה האחרונה שלה, פשוט צריך לעשות טוב יותר בכל הנוגע למלחמה באנטישמיות ולהחזיר את האמון של הקהילה היהודית".

זיגמונד קוניגסברג, הנציב לאנטישמיות של הקהילה היהודית בברלין, הוסיף: "מפלגת העבודה בבריטניה חיסלה את השואה. קיר סטארמר הפך את אנדרטת השואה לתפאורה חסרת משמעות. זה הוסיף לתחושה שיהודים הם רק ניצבים בתיאטרון הזיכרון בגרמניה".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', קיר סטארמר מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ספג אש לאחר שצילם סרטון פוליטי מפלגתי על רקע אנדרטת השואה בברלין מבלי להזכיר את רצח העם הנאצי.

מנהיג הלייבור ביקר ביום ראשון באנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו, במהלך ביקור בן יומיים שערך בבירת גרמניה, ועמד מולה כדי לצלם סרטון תדמית שדן במטרותיו הכלכליות.

ארגון 'קמפיין נגד אנטישמיות' גינה את סטארמר על "ניצול ביקור באנדרטה למטרות פוליטיות", ותייג אותה כ"מניפולטיבית ודוחה". בסרטון נראים סטארמר ושר החוץ של ממשלת הצללים, דיוויד לאמי, צועדים סמוך לאנדרטה לזכר קורבנות רצח העם היהודי על ידי הנאצים.

קייר סטארמר בריטניה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד