י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פנייה למח"ש ולמפכ"ל

סערה בעקבות אלימות השוטרים נגד הרב: "התעללות קשה"

יממה לאחר פרסום התיעוד, בו נראים שוטרים תוקפים תושב בני ברק, שיגר ח"כ אוריאל בוסו מכתב למפכ"ל ולמחלקה לחקירות שוטרים | "התיעודים מעידים כאלף עדים, על כך שהרב שעבר לתומו בדרכו לביתו, עבר התעללות קשה אלימה וברוטאלית"

סערה בעקבות אלימות השוטרים נגד הרב: "התעללות קשה"
המעצר האלים צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

התיעוד שבו נראים שוטרים מכים את הרב חננאל טיראן, שחלף סמוך להפגנה בבני ברק, ממשיך לעורר סערה. ח"כ אוריאל בוסו שיגר הבוקר (חמישי) מכתב למפכ"ל, רנ"צ קובי שבתאי, שבו דרש להשעות את השוטרים שהיו מעורבים בתקיפה. התיעוד גרר תגובות קשות ברשתות החברתיות, לצד דרישה לחקור את התנהלות השוטרים.

"התיעודים מעידים כאלף עדים, על כך שהרב חננאל טיראן שעבר לתומו בדרכו לביתו, לא היה קשור כלל ועיקר להפגנה או למפגינים - ועבר התעללות קשה אלימה וברוטאלית שלא לומר עבריינית ובלתי חוקית, מצד השוטרים שהיו במקום ובראשם מפקד התחנה המקומית", כתב בוסו.

• אגרופים ודריכות: הרב חלף סמוך להפגנה בבני ברק - והותקף ע"י שוטרים

בוסו מציין כי גם לאחר תלונה שהוגשה במח"ש ע"י הנפגע, עד כה אף אדם לא זומן לחקירה בעניין. במכתב למפכ"ל דורש בוסו, "באופן מידי וללא דיחוי, להשעות לאלתר את כל השוטרים המעורבים באירוע האלים, לרבות מפקד התחנה ללא שיהוי עד לסיום הבדיקה בעניין והסקת המסקנות.

במכתב, ששוגר בין היתר למחלקה חקירות שוטרים, השר לביטחון פנים עומר בר לב וח"כ מירב בן ארי – יו"ר הוועדה לביטחון פנים, מבקש בוסו "להאיץ את החקירה בנושא ככל הניתן ע"מ שהגורמים האחראים לכך ושהיו שותפים למעשה נפשע זה יתנו על כך את הדין, ויפה שעה אחת קודם"

בתיעוד שפורסם לראשונה אתמול (רביעי) בחדשות קשת, נראים שוטרים מובילים את הרב טיראן אל תוך חנות הסלולר, שם חלקם מכים בו באגרופים, ללא כל סיבה, בעודו אזוק על הרצפה.

המותקף, הרב חננאל טיראן, שעוסק בטיפול בנוער נושר בבני ברק, סיפר כי היה בדרך לביתו וחלף במקרה ליד ההפגנה, כאשר נדחף לפתע ע"י אחד השוטרים. "אני הולך כדי לראות את השם של השוטר", שחזר, "אחד השוטרים מאגף אותי מצד שמאל ושני שוטרי יס"מ מרימים אותי באוויר".

"אחד מהם תוך כדי שאני אזוק, עומד לי הרגליים וקופץ כדי להכאיב. רק בשביל הקינוח, ההתעללות האחרונה, הוא פשוט קופץ לי הברך דבר שהכאיב לי מאוד", הוסיף טיראן.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כוח משטרה הוזעק להפרת סדר של מאות מתפרעים מול חנות סלולר בבני ברק. הכוח נתקל בהמון הזורע הרס במקום ובברד אבנים, בלוקים, מוטות, עגבניות, קרטונים בוערים וזיקוקים. חלק מהשוטרים נפגעו מהאבנים והחפצים ואף נפצעו. הכוח עצר את אחד ממפירי הסדר והכניס אותו לחנות תוך שהוא מפעיל כוח רב ומתנגד. נגד החשוד הופעל, כמקובל וכחוק, כוח סביר לצורך השתלטות עליו ולכבילתו באזיקים. ככל שעולות טענות כלפי התנהלות השוטרים ראוי שאלה יבדקו על ידי הגורמים הרלוונטיים".

 

 

 

תקיפה אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד