כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
האירוע מסתבך

נעצר הסעודי שהכניס את העיתונאי הישראלי למכה

בסעודיה מדווחים על מעצרו של האזרח שסייע להכניס את עיתונאי חדשות 13 לעיר הקדושה למוסלמים, מכה. בדיווח של משרד הפנים הסעודי לא צוין כי העיתונאי הוא ישראלי. "הוא נעצר וננקטו נגדו הליכים משפטיים", נמסר ממשרד הפנים הסעודי

נעצר הסעודי שהכניס את העיתונאי הישראלי למכה
גיל תמרי בביקורו במכה צילום: צילום מסך מתוך חדשות 13

המשרד לביטחון פנים הסעודי הודיע ​​על מעצרו של האזרח שהכניס עיתונאי אמריקאי (יהודי) למכה דרך "המסלול המוסלמי". הדיווח מגיע ימים ספורים לאחר פרסום הכתבה של גיל תמרי ב"ערוץ 13" שעוררה סערה. 

פיגוע מדיני: הכתב נכנס לעיר הקדושה למוסלמים וחטף אש

סערת העיתונאי הישראלי במכה: הערוץ מגיב ומתפאר

על פי ההודעה של משרד הפנים הסעודי, האיש נעצר בשל "הפרה ברורה של התקנות האוסרות כניסה למכה עבור לא מוסלמים. הוא נעצר וננקטו נגדו הליכים משפטיים". המשרד לביטחון הפנים פרסם, כי "כל המגיעים לממלכה חייבים לכבד את התקנות ולקיים את החוקים במיוחד בכל הנוגע לשני המסגדים הקדושים והמקומות הקדושים, וכי כל הפרה מסוג זה נחשבת פשע שלא ייסבל, ויוטלו עונשים על מבצעיו בהתאם לחוקים הקיימים".

המשרד לביטחון הפנים ציין "עניינו של העיתונאי שביצע את הפשע הועבר לפרקליטות כדי לנקוט נגדו את האמצעים הנדרשים בהתאם לחוקים". ראוי לציין שמשרד לביטחון הסעודי לא הזכיר את העיתונאי הישראלי בשמו, ורשת CNN בשפה הערבית לא הצליחה לוודא באופן עצמאי אם העיתונאי גיל תמרי מחזיק באזרחות אמריקאית.

מחדשות 13 נמסר לאחר פרסום הכתבה שעוררה סערה גדולה בקרב מיליוני מוסלמים: "ביקורו של עורך חדשות החוץ גיל תמרי במכה הוא הישג עיתונאי חשוב, שלא נועד בשום צורה לפגוע ברגשות המוסלמים. כמובן שאם מישהו חש פגיעה, אנחנו מצרים על כך. נבהיר: סקרנות עיתונאית היא נשמת אפו של מקצוע העיתונות. האני מאמין העיתונאי, מושתת על הגעה לכל מקום ותיעוד הדברים ממקור ראשון".

גיל תמרי ערוץ 13 סעודיה מכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד