כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ניסיונות בלתי פוסקים

שוב: 3 איראנים נעצרו בטורקיה בחשד שתכננו לרצוח ישראלים

התקשורת הטורקית דיווחה כי שלושה גברים איראנים נעצרו, ברשותם נמצאו רובה שני אקדחים עם משתיק קול. התקרית מגיעה חודש לאחר שישראל הזהירה את אזרחיה לעזוב את טורקיה על רקע מזימות איראן לרצוח ישראלים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pexels

כוחות טורקים סיכלו ניסיון נוסף של סוכנים איראנים לרצוח ישראלים באיסטנבול, ועצרו שלושה גברים, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים ביום שישי. על פי הדיווחים, הגברים נעצרו עם רובה, שני אקדחים עם משתיקי קול ותחמושת ב-14 ביולי, והובאו ביום חמישי האחרון בפני בית המשפט להארכת מעצרם.

הדיווחים מגיעים חודש לאחר שישראל פרסמה פנייה דחופה לכל אזרחי המדינה לעזוב את איסטנבול מיד, ולשקול מחדש נסיעות לא חיוניות לאזורים אחרים של טורקיה, והזהירה כי סוכנים איראנים מתכננים לחטוף או להרוג ישראלים שם כנקמה על מותם של בכירים במשמרות המהפכה באיראן, שישראל הואשמה במותם.

בחודש שעבר הצליחו ישראל וטורקיה לסכל שלוש תקיפות איראניות נגד אזרחים ישראלים באיסטנבול. דובר משרד החוץ של איראן סעיד ח'טיבזאדה, אמר בחודש שעבר כי הטענות הישראליות כי טהראן מתכננת לרצוח ישראלים בטורקיה הן "חסרות בסיס" וחלק מ"תכנית שתוכנן מראש להרוס את היחסים בין שתי המדינות המוסלמיות".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', המזימה האיראנית לרצוח ישראלים היא תגובה לחיסול קצין בכיר בחיל משמרות המהפכה האסלאמית שאיראן ייחסה לישראל. לפי המועצה לביטחון לאומי בחודשים האחרונים היו מספר ניסיונות של פעילים איראנים לתקוף אנשי עסקים ישראלים וצוות קונסולרי, אך הם סוכלו. מאחר שהאיראנים לא הצליחו במאמצים הללו, הם מרחיבים את היעד לישראלים רגילים בטורקיה.

בחודש מאי האחרון האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי (מל"ל) פרסם חידוד אזהרת מסע לטורקיה עבור מבקרים ישראלים. מחשש לאיום ממשי על חיי ישראלים. באתר המל"ל הסבירו את האזהרה "מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה בשבוע שעבר, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם".

איראן טורקיה המוסד משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד