כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בפעם השנייה

המשבר מחריף: המשלחת הישראלית לרוסיה בוטלה

נסיעת המשלחת המשפטית לרוסיה, שבראשה עומדת סגנית יועמ"שית משרד המשפטים, בוטלה בפעם השנייה בשל סירוב הרוסים להנפיק ויזות - מה שמחריף עוד יותר את המשבר ביחסים בין שתי המדינות

המשבר מחריף: המשלחת הישראלית לרוסיה בוטלה
ולדימיר פוטין/יאיר לפיד צילום: קובי גדעון, לע"מ/יונתן זינדל, פלאש 90

המשבר בין ישראל לרוסיה מחריף בעקבות האיום הרוסי לסגור את פעילות הסוכנות היהודית במדינה, וממשיך להתעצם לקראת אולי קרע רציני בין שתי המדינות.

לפי הדיווח ב'ynet', נסיעת המשלחת המשפטית הישראלית לרוסיה הלילה, שבראשה עומדת עו"ד תמר קפלן, סגנית היועצת המשפטית של משרד החוץ למוסקבה, בוטלה בפעם השנייה מאז התכוונה ישראל לשגר את המשלחת. 

הסיבה היא שהרוסים טרם הנפיקו ויזות לחברי המשלחת, ולא תיאמו להם פגישות עם גורמים משפטיים ברוסיה זאת כמובן בעקבות המשבר.

ב'ישראל היום' דווח קודם לכן כי ראש הממשלה יאיר לפיד בחן בימים האחרונים שורה של צעדים כיצד לפעול מול הרוסים, אך בסוף התקבלה ההחלטה ללכת על מדיניות תקיפה ושל גביית מחיר מהרוסים מתוך הבנה שזאת הדרך היעילה ביותר להשגת תוצאות מול הקרמלין.

בבוקר כינס לפיד דיון מיוחד במשבר בהשתתפות בכירים מהסוכנות, ממשרד החוץ ומהמועצה לביטחון לאומי, לצד שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ושר האוצר ליברמן, שהוזמנו בשל היכרותם המעמיקה עם רוסיה, ושרת עלייה והקליטה פנינה תמנו שטה. לאחר הדיון אמר ראש הממשלה כי "סגירת משרדי הסוכנות תהיה אירוע חמור שישליך על היחסים בין המדינות".

רוסיה ישראל ולדימיר פוטין יאיר לפיד הסוכנות היהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד