ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"אין מקום לטעויות"

בנט: "מביט בדאגה על המהלכים האחרונים"

על רקע הדיווחים על מתיחות בינו לבין לפיד, ראש הממשלה החליפי מפרסם מאמר בהתייחסות למשבר בין ישראל לרוסיה וקורא לשמור על האינטרסים הישראלים: "לנסות לפתור את המשבר בהידברות ולמעט בהצהרות פומפוזיות"

בנט: "מביט בדאגה על המהלכים האחרונים"
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט לא דיבר בתקשורת מאז עזב את תפקידו, ולישיבות הממשלה הוא מגיע רק אחרי שהעיתונאים יוצאים, וזאת על רקע הדיווחים על משבר בינו לבין לפיד.

אך הבוקר (שישי) פרסם מאמר מיוחד ב'ידיעות אחרונות', בו התייחס למשבר שמחמיר בין ישראל לרוסיה. "לתפיסתי, מדינת ישראל היא פקדון יקר מאוד, וראשיה צריכים לנהוג בו זהירות. אנחנו חיים את חיינו כמו מדינה מערבית, אבל מאוימים מכל עבר, יום ולילה, ואין מקום לטעויות", כתב.

הוא הוסיף, "הפרגמטיזם המפוכח הזה אפיין גם את האופן שבו התנהלתי בתוך המשבר בין רוסיה לאוקראינה, שהפך לסכסוך הצבאי המשמעותי ביותר של תקופתנו, עם השלכות אדירות על חיי אדם, על מזון ועל אנרגיה, שמורגשות מקצה העולם ועד קצהו".

"היחסים בינינו לבין רוסיה היסטוריים ומורכבים. רוסיה היא למעשה שכנה שלנו מצפון-מזרח, עם השלכות על החופש של צה"ל לפעול כנגד המאחז האיראני בסוריה. יש ברוסיה ובאוקראינה קהילות יהודיות ענקיות. למדינת ישראל יש אחריות מוסרית כלפיהן, כמו כלפי כל יהודי בעולם. אחים אנחנו".

ראש הממשלה לשעבר הדגיש: הסבל של אזרחי אוקראינה עצום והחורבן קשה לצפייה. בדיוק לשם כך פעלנו לסייע. אך אני יודע היטב שאף אחד לא יילחם את מלחמותינו עבורנו. לא באיראן, לא בסוריה, לא בעזה. אף אחד אחר לא יתייצב למען יהודים במצוקה בכל מקום בעולם. את הלקח הזה כבר למדנו".

"אני מביט בדאגה על המהלכים האחרונים ביחס ליהדות רוסיה. אני קורא למוסדות השלטון ברוסיה שלא להטיל הגבלות כלשהן על פעילות מוסדות יהודיים במדינה, ומברך על ההחלטה של נשיא המדינה וראש הממשלה לחזור לניהול היחסים בערוצים שקטים, לנסות לפתור את המשבר בהידברות ולמעט בהצהרות פומפוזיות. זה כיוון נכון ומתבקש" הוא מסכם.

נפתלי בנט רוסיה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד