י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הצדיקים הרגישו

בשעת פטירת הגאב"ד: הנרות שכבו בטיש והרבי ששר ובכה

שני עובדות מרתקות סביב פטירתו של גאב"ד ירושלים זצ"ל בליל שבת. בטיש של הרבי הירושלמי כבה נר אחד, דבר שלא אירע מעולם | בטיש בדאבוס פצח בכיר האדמו"רים בראש השולחן בשירת 'אני מאמין' ולא יכול היה לעצור את בכיותיו | שני אלו התרחשו בה בעת שבחדרו של הגאב"ד נקראו פסוקי הייחוד ויצאה נשמתו בטהרה

בשעת פטירת הגאב"ד: הנרות שכבו בטיש והרבי ששר ובכה
הרבי מדושינסקיא אצל הגאב"ד זצ"ל צילום: שלומי טריכטר

בריכוזי היהדות החרדית התעטפו באבל כבד ויגון קודר עם צאת השבת עת היוודע דבר הסתלקותו לשמי רום של הגה"צ רבי יצחק טוביה וייס זצוק"ל, גאב"ד העדה החרדית זה כ-19 שנים מגאוני וצדיקי הדור האחרון שהיווה עמוד הוראה לרבבות ואלפים שהלכו לאורו בכל צעד ושעל.

למרות שהגאב"ד זצ"ל נפטר בשבת, שני אדמו"רים שמסתבר נפשם הייתה קשורה בנפשו של הגאב"ד קיבלו רמז משמים על כך שכבה נרו של צדיק ואבד לדורו. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשעה 3:10 בליל שבת קודש, במהלך עריכת השולחן של הרבי מדושינסקיא, כבה נר אחד. באותן דקות בהן החזיר הגאב"ד רבי יצחק טוביה וייס זצ"ל את נשמתו לבוראה.

יצוין כי שתי הנרות מוגנות תדיר בתוך בית זכוכית לבל יכבו מהרוח וכדומה ובדושינסקיא מספרים מאז צאת השבת כי לא אירע כדבר הזה מעולם שנכבו הנרות.

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90.

באותה שעה, התרחש דבר פלא נוסף. בשעה 02:10 במלון קרסטה בדאבוס שבשוויץ (שם השעה אחורה לעומת ישראל), בעת הטיש שערכו יחדיו האדמו"רים מתולדות אברהם יצחק, ויז'ניץ לונדון וכן ויז'ניץ בית שמש, פצח האדמו"ר מתוא"י בשירת 'אני מאמין' בבכיות נוראות למשך זמן רב. כך סיפרו עדי ראיה ל'בחדרי חרדים' עם צאת השבת, ויהי הדבר לפלא בעיני הנוכחים.

הרבי מתוא"י בסעודה שלישית בדאבוס (מוצ"ש פרשת מטות).

עוד בנושא:

נצחו אראלים את המצוקים: הגאון רבי יצחק טוביה וייס זצ"ל, גאב"ד 'העדה החרדית'

מקיף: תולדות חייו של הגאב"ד הגרי"ט וייס זצ"ל

גלריה ראשונה: מראות חייו של גאב"ד 'העדה'

הבכיות והקריעה: מיטת הגאב"ד בבית מדרשו

צפו: הגאב"ד שר 'וטהר ליבנו לעבדך באמת'

כששר בממשלה התקבל אצל הגאב"ד האנטי ציוני

כאשר נודע בצאת השבת על הסתלקותו של הגאב"ד זצ"ל באותה השעה בדיוק, הבינו הכל את כוונת הרבי בשירה זו ובבכיות שפרצו מאליהן, שכן באותה השעה אמרו פסוקי יחוד בבית החולים 'הדסה עין כרם' עת יציאת נשמתו של מרן גאב"ד ירושלים זצוק"ל לגנזי מרומים בגיל 95.

יצוין כי בערב שבת הגיע הרב רפאל צבי פאר, משב"ק הרבי מתולדות אברהם יצחק בשליחות הרבי השוהה כאמור בשווייץ, לביקור בחדרו של הגאב"ד ב'הדסה'. המשב"ק מסר שהרבי ביקש שילכו לבקרו בשליחותו ולמסור "שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא" ולומר כמה פרקי תהילים ליד מיטת חוליו וכן עשה. אך נגזרה הגזירה והגאב"ד התבקש לישיבה של מעלה.

זכותו תגן עלינו.

הרבי מדושינסקיא הרבי מתולדות אברהם יצחק רבי יצחק טוביה וייס גאבד העדה החרדית אני מאמין נרות שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד