כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"יהירות אליטיסטית"

פיצוץ במגעים: ב'עוצמה יהודית' תוקפים את ההצעה; מקורב לסמוטריץ' מאשים

למרות שהגיעו להסכמה עקרונית על המקומות, הקרב על המקום השביעי גורם למחלוקת קשה - סמוטריץ' מציע את סגן ראש מח"ש לשעבר, בסביבת בן גביר טוענים שמדובר בשינוי ההצעה מקצה לקצה. מנכ"ל 'עוצמה יהודית': "אתם מובילים לפילוג" | מנכ"ל 'הציונות הדתית' תוקף: "זה נראה שאתה חותר לפיצוץ במקום לאחדות"

פיצוץ במגעים: ב'עוצמה יהודית' תוקפים את ההצעה; מקורב לסמוטריץ' מאשים
איתמר בן גביר/בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

פיצוץ במו"מ הערב (שלישי) בין 'הציונות הדתית' ל'עוצמה יהודית' למרות שנרשמה התקדמות משמעותית במגעים והסכמה על חלוקת הרשימה, כאשר הקרב הוא על המקום השביעי שישפיע על אופי הרשימה לכנסת ה-25.

ההסכמה שפורסמה אתמול הייתה כי המועמד שיוצב במקום השביעי יהיה מוסכם על שני המנהיגים. במהלך היום הודיע בצלאל סמוטריץ' כי המועמד שלו למקום הזה הוא משה סעדה, סגן ראש מח"ש לשעבר, ששקל לפני כן להתמודד בפריימריז במפלגת 'הציונות הדתית'.

משה סעדה, המועמד שמציע סמוטריץ'. צילום: יוסי זליגר.

בתגובה גורמים ב'עוצמה יהודית' תוקפים את ההצעה לשיבוץ סעדה, וטוענים כי היא גורמת לשינוי היחס בשמינייה הראשונה ל-6:2 לטובת 'הציונות הדתית', כיוון שסעדה מזוהה עם סמוטריץ', בניגוד להצעה שהונחה בתחילת השבוע שמדברת על שלושה מועמדים מטעם 'עוצמה יהודית' עד למקום 8.

"הניסיון של סמוטריץ' לכפות מועמד אישי שלו, כביכול הוא מועמד עוצמה יהודית, הוא חוצפה וזלזול. התנגדותו למועמד מהפריפריה מבטאת יהירות אליטיסטית", אומרים 'בעוצמה יהודית'. בן גביר מציע את אלמוג כהן, איש 'עוצמה יהודית' מהנגב, כמועמד - והכריז הערב שהוא יהיה במקום השביעי, למרות שאין הסכמה לכך מצד סמוטריץ'.

איש אמונו של סמוטריץ', יהודה ולד, מנכ"ל 'הציונות הדתית', הגיב בחריפות לבן גביר וכתב בטוויטר: "אתמול פרסמת שהסכמת להצעה שדברה על 7 כמועמד מוסכם שיכול להביא מנדטים לרשימה. עכשיו אתה חוזר בך".

אלמוג כהן, מועמד מטעמו של בן גביר.

"לא הגזמת?", שאל והאשים: "זה נראה שאתה חותר לפיצוץ במקום לאחדות". מנכ"ל 'עוצמה יהודית', יצחק וסרלאוף, מיהר להגיב: "אתם באמת רוצים לעצמכם 6 מתוך 8 ראשונים? תושבי הפריפריה בעיניכם הם אויר? ההתנשאות שלכם נוראית. חבל שאתם מובילים בכוח לפילוג", צייץ.

הויכוח על המועמד השביעי הוא, כאמור, גורם לפיצוץ כרגע במגעים, שהתקדמו בסיוע מתווך. אופציה שיכולה להיות היא מועמד לכאורה ניטרלי, כשבין השמות עלתה האפשרות להציב את רוני ססובר, מועמדת 'ימינה' לשעבר שלא תמכה בממשלת בנט-לפיד ועזבה מיידית את המפלגה.

איתמר בן גביר בחירות לכנסת ה-25 משה סעדה בצלאל סמוטריץ' מפלגת הציונות הדתית עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד