י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דריכות גבוהה בדרום

האיום לא הוסר: ההגבלות בעוטף עזה יימשכו

בתום הערכת מצב שנערכה הערב הוחלט כי הכוננות וההגבלות בעוטף עזה יימשכו לפחות עוד יממה אחת | בצה"ל הבהירו לראשי הרשויות: הכוונה לבצע אירוע פח"ע באמצעות צליפה או נ"ט עומדת בעינה

האיום לא הוסר: ההגבלות בעוטף עזה יימשכו
חסימת כביש בעוטף עזה צילום: פלאש 90

צה"ל החליט להאריך ביממה אחת לפחות את הכוננות בגבול הרצועה, שכוללת הגבלות תנועה משמעותיות על היישובים והצירים בעוטף עזה. זאת בתום הערכת מצב שהתקיימה הערב, במסגרתה הבהירו בצה"ל לראשי הרשויות בעוטף כי האיום מצד הג'יהאד האסלאמי לא הוסר, וקיים חשש כבד לירי נ"ט או צליפה מהרצועה.

מוקדם יותר היום התכנס הקבינט המדיני ביטחוני בלשכת ראש הממשלה לדיון בנושא המתיחות בדרום. בתחילת הדיון ניתנה סקירה על המצב הביטחוני בדרום, ע"י גורמי הבטחון, ראש השב"כ, הרמטכ"ל וראש אמ"ן. במסגרתה, דנו בהערכת המצב ובצעדים הביטחוניים שננקטו במטרה לשמור על ביטחון תושבי עוטף עזה.

"רה"מ ממשיך לקבל עדכונים שוטפים לגביי המצב בעוטף עזה ומקיים חיתוכי מצב מספר פעמים ביום", נמסר מלשכתו של לפיד. "בהמשך הקבינט נמסר לשרים סטטוס על המו"מ הימי מול לבנון".

בהודעה ששיגר לתושבים ראש מועצת חוף אשקלון, נאמר כי לאחר הערכת מצב מול צה"ל נקבע שתהיה הארכה של יממה נוספת לפחות במגבלות התנועה. "יש לציין שהכוונה לבצע אירוע פח"ע באמצעות צליפה או נ"ט עומדת בעינה ועד היא כה נמנעה בזכות השמירה והעמידה על ההנחיות", עדכן ראש המועצה.

הבוקר החליט צה"ל לגייס כ-100 אנשי מילואים לטובת תגבור היישובים בעוטף עזה. זאת, בהתאם להערכת מצב שנערכה על רקע הדריכות הגבוהה בדרום. בנוסף, יבוצע גיוס נקודתי של מספר רבש"צים (רכזי ביטחון שוטפים) בעוטף עזה לסיוע זמני בבידוד המרחב. היקף סך התגבור הסדיר הוא כ-3 פלוגות שנועדו לתגבר את היישובים הסמוכים לגדר - כחלק מההיערכות לאפשרות של הסלמה.

אתמול, כזכור, העלה צה"ל כוננות בדרום הארץ, מחשש להסלמה מול ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. זאת לאחר מעצרו של ראש הארגון ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי, במהלך מבצע מיוחד במחנה הפליטים בג'נין. במהלך הפעילות נהרג מחבל שפתח באש לעבר הכוחות.

מתיחות ביטחונית מתיחות בדרום חסימת כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד