י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הכל יכול לקרות"

הסוקר מנתח את "דרמה חדשה מתפתחת"

הסקר האחרון שפורם ביום שישי מראה כי מפלגתם של שקד והנדל עוברת את אחוז החסימה, מה שמצמק באופן משמעותי את גוש נתניהו. עורך הסקר מנתח ואומר כי מי שישפיעו על הבחירות הללו הם אנשי הציונות הדתית: "הדרמה החדשה מתפתחת במגזר הדתי לאומי" 

הסוקר מנתח את "דרמה חדשה מתפתחת"
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הסוקר מנחם לזר, מנהל מכון 'פאנלס פוליטיקס', מנתח את הסקר השבועי של עיתון 'מעריב' שהתפרסם ביום שישי ואומר כי מה שעשוי להכריע זו ההצבעה בקרב אנשי הציונות הדתית.

"אנחנו רגילים לדבר על דרמות של אחוזי הצבעה בבחירות האחרונות בעיקר במגזר הערבי, שם יש תנודות מאוד חזקות, מה שאני רואה ומה שראיתי בסקר הנוכחי זה שהדרמה החדשה מתפתחת במגזר הדתי לאומי, אצל אנשי הציונות הדתית", אמר לזר לרדיו 103FM.

הוא הוסיף ואמר, "זה מגזר מאוד שמרני, מאוד ימני, מאוד בעד נתניהו אבל מבחינה דתית מגזר מאוד מגוון שנע בין חרד"לים לבין דתיים ליברלים ואורתודוקסים מודרניים, והאנשים אלה חלקם הלא קטן לא מסתדר עם רשימת 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' ובן גביר בעיקר לאור עליית משקלה של עוצמה יהודית'".

"בסקר הזה זו לא תנודה, זו גם הירידה במנדט אחד של 'הציונות הדתית' לתשעה, זה חלק מאותו מנדט שעבר לאיילת שקד ויועז הנדל ומעלה אותם הפעם מעל לאחוז החסימה".

לדבריו, "יש קרוב לארבעה מנדטים שלא יודעים למי יצביעו בבחירות הקרובות, לא מוצאים את עצמם, חסרה להם מפלגה דתית לאומית שהיתה כזו פעם במפד"ל, הם לא מוצאים את עצמם במפלגת הציונות הדתית, חלקם במפלגות אחרות וחלקם העבירו הפעם את איילת שקד. נכון שזה סקר שני ברציפות שהיא עוברת את אחוז החסימה אבל במספרים קטנים הכל יכול לקרות ושום דבר לא בטוח", מסכם לזר.

הציונות הדתית מפלגת הרוח הציונית בחירות לכנסת ה-25 סקר מעריב סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד