י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרשת מלכה לייפר

גזר הדין לשר לשעבר ליצמן: קנס כספי ושמונה חודשי מאסר על תנאי

ביהמ"ש קיבל את הסדר הטיעון בין המדינה ליו"ר אגודת ישראל והשר לשעבר יעקב ליצמן - וגזר עליו שמונה חודשי מאסר על תנאי | השר לשעבר מואשם כי פעל להשפיע שלא כדין על חוות דעת של עד מומחה, פסיכיאטר עובד משרדו, במסגרת הליך הסגרתה של מלכה לייפר לאוסטרליה

גזר הדין לשר לשעבר ליצמן: קנס כספי ושמונה חודשי מאסר על תנאי
ליצמן בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט גזר היום (שני) 8 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, על יו"ר אגודת ישראל לשעבר יעקב ליצמן. בנוסף נגזר על ליצמן קנס בסך של 3,000 ש"ח או 30 ימי מאסר תמורתו. בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון בין ליצמן למדינה והרשיע אותו במרמה והפרת אמונים.

נזכיר כי לבית המשפט השלום בירושלים הוגש נגד ליצמן כתב אישום, במסגרת הסדר טיעון, שגובש על דעת פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה (לעניינים פליליים) ופרקליט מחוז ירושלים. זאת לאחר שח"כ ליצמן הודיע ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת שאין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין פלילי.

על פי כתב האישום, ח"כ יעקב ליצמן, אשר שימש אותה עת כסגן שר הבריאות, פעל להשפיע שלא כדין על חוות דעת של עד מומחה, פסיכיאטר עובד משרדו, במסגרת הליך הסגרתה של מלכה לייפר, על מנת שמדינת ישראל לא תסגיר את לייפר למדינה זרה המבקשת להעמידה לדין פלילי בגין עבירות חמורות שביצעה בתלמידותיה.

בגזר הדין ציין השופט יהושע צימרמן, כי ליצמן "התפטר מכהונתו כחבר כנסת זמן קצר לפני הגשת כתב האישום ומכתב ההתפטרות הוצג לבית המשפט". השופט הוסיף כי "יש לתת משקל אף לחלוף הזמן, מדובר באירועים שהתרחשו לפני שנים רבות הראשון בשנת 2015 והשני בשנת 2018. לבית המשפט הוצגו מסמכים רפואיים של הנאשם. הנאשם נעדר עבר פלילי".

עו"ד דני ויטמן, פרקליט מחוז ירושלים מסר: "בית המשפט אימץ את ההסדר שהובא בפניו וקבע כי התערבות של נבחר ציבור בשיקול הדעת המקצועי המובהק של דרג מקצועי הכפוף לו מהווה עבירה פלילית של הפרת אמונים. בכך שרטט בית המשפט את הגבול שבין המותר והאסור לנבחר ציבור וקבע סטנדרט התנהגות ראוי".

 

יעקב ליצמן גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד