כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
החיסול בשכם

"הציל את חיי הלוחמים": כלב הימ"מ נהרג במהלך חיסול המחבל

המפכ"ל שוחח עם מפקד הימ"מ ושיבח אותו ואת לוחמיו על חיסול המבוקש איברהים אל-נבולסי הבוקר בשכם | במהלך הפעילות נהרג כלב הימ"מ "זילי" | גנץ: "תכנן להוציא פיגועים נוספים"

"הציל את חיי הלוחמים": כלב הימ"מ נהרג במהלך חיסול המחבל
הכלב זילי. ארכיון צילום: דוברות המשטרה

במערכת הביטחון ממשיכים לשבח את פעילות הכוחות הבוקר (שלישי) בשכם, במהלכה חוסל המבוקש איברהים אל-נבולסי, שהצליח בעבר לחמוק מידי כוחות הביטחון מספר פעמים. "אני מבקש לשבח את פעילות צה"ל, הימ"מ והשב"כ, שסיכלו את המחבל שביצע פיגועים ותכנן להוציא פיגועים נוספים", אמר שר הביטחון גנץ. במהלך הפעילות נהרג כלב הימ"מ "זילי", שהשתתף במצעים רבים ביהודה ושומרון.

מוקדם יותר שוחח המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי עם מפקד הימ"מ, תת ניצב ח' על הפעילות בשכם ושיבח אותו ואת לוחמיו על גבורתם ונחישותם במלחמה בטרור. "בשעות הבוקר המוקדמות יצאו שוב לוחמי הימ"מ של משמר הגבול יחד עם אנשי שירות הביטחון הכללי ולוחמי צה"ל בכדי לסכל טרור ולעצור מחבלים ומבוקשים בשטחי איו"ש", אמר המפכ"ל.

אחרי חילופי אש כבדים בשכם: המבוקש איברהים אל-נבולסי חוסל, חמושים נפצעו

הוא הוסיף כי "המטרה שלנו היא להביא למעצר של המבוקשים אך לא נהסס, כמו שלא היססנו היום, לבצע ירי ולהפעיל אמצעי לחימה מגוונים בכדי לסכל ולפעול מול כל איום וסיכון של אנשינו. מי שיתנגד ויסכן את חיי השוטרים והלוחמים יתקל בתגובה נחושה ועוצמתית של כוחות משטרת ישראל".

"לצערי", הוסיף רנ"צ שבתאי, "בפעילות בשכם נהרג הבוקר כלב הימ"מ "זילי" בן התשע, לוחם אמיתי ההולך על ארבע. בשנת 2019 נשלח "זילי" למבנה רב קומות ברמאללה, שם איתר והשתלט על המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל עד להגעת לוחמי הימ"מ שעצרו אותו. "זילי" היה שותף למאות פעילויות של הימ"מ בשנים האחרונות, והבוקר ככל הנראה הציל בפעילותו את חייהם של הלוחמים".

כוחות גדולים של צה"ל וימ"מ פעלו הבוקר בעיר שכם בניסיון לעצור את המבוקש איברהים אל-נבולסי. הכוחות פשטו על הקסבה בעיר וכיתרו את ביתו של אל-נבולסי, פעיל טרור מוכר והחבר הרביעי בחוליית המחבלים שחוסלה ע"י כוח ימ"מ לפני כחצי שנה, לאחר שהייתה אחראית לעשרות פיגועים. לאחר כשעתיים של חילופי ירי עם אל-נבולסי, במהלכם אף שיגרו הכוחות טיל לעבר הבית - הוא חוסל.

במהלך הפשיטה התפתחו חילופי אש כבדים בין הכוחות לחמושים - שבמשך כשעתיים ביצעו ירי מאסיבי לעבר הלוחמים. צה"ל הפעיל נוהל "סיר לחץ" על בית המבוקש, ולפי דיווחים פלסטינים עשה שימוש באמצעים מיוחדים במטרה ללחוץ על אל-נבולסי לצאת מהבית. לאחר שזה המשיך לירות לעבר הכוחות, הוא חוסל בתוך ביתו.

עוד לפני שחוסל, פורסמה ברשתות הקלטה של אל-נאבלוסי מתוך הבית הנצור, שבה עדכן את חבריו על מותו הקרוב. "אני אוהב אתכם מאוד, אני הולך למות כשהיד. אני מבקש מכם לא לנטוש את הנשק, אל תינטשו אותו בחיים. שאלוקים יברך אתכם, אני נצור והולך למות כשהיד, התפללו עליי", נשמע אל-נאבולסי.

אליהו חי שכם חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד