י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"צריך ללכת על צעדים חריפים"

החשש בישראל: איראן תמרח את הזמן

בישראל מעריכים כי איראן החליטה שלא לחתום על הסכם הגרעין עם המערב, לאחר שהאיחוד האירופי העביר טיוטה סופית בשבוע שעבר. אך החשש הוא שאיראן תנסה למשוך את הזמן | גורמים מדיניים: "מקווים שהמעצמות, ובראשן ארצות הברית, ידעו לשים לזה סוף"

החשש בישראל: איראן תמרח את הזמן
נשיא איראן איברהים ראיסי צילום: דוברות הקרמלין

גורמים מדיניים בישראל מעריכים הערב (שלישי) שהסיכויים לחתימה על חזרה להסכם גרעין (JCPOA) נמוכים, כיוון שאיראן החליטה לדבריהם שלא להסכים לטיוטה.

לפי הדיווח ב'חדשות 13', ההערכה בישראל כי ההסכם לא יחתם, זאת לאחר שהאיחוד האירופי העביר לממשל האיראני את טיוטת ההסכם הסופית מבחינתו. אך החשש הוא מפני גרירת רגליים מצד איראן.

בשיחה עם כתבים אומרים גורמים מדיניים כי הם חוששים שאיראן תחתור להמשך הדיונים, ובכך תמשוך זמן יקר. "מקווים שהמעצמות, ובראשן ארצות הברית, ידעו לשים לזה סוף", הם אומרים.

גורם מדיני אחר אומר, "המעצמות מבינות שאיראן לא רוצים הסכם ושצריך ללכת על צעדים חריפים יותר". הוא מוסיף כי האמריקנים מאותתים על דרך פעולה אחרת, אולם בשלב הזה בישראל לא יודעים מה כולל השלב הבא.

כזכור, אתמול, לאחר ארבעה ימים של שיחות ודיונים בווינה, האירופים הגישו את מה שהם מכנים "הטיוטה הסופית" של החזרה להסכם הגרעין.

איראן הסכם גרעין ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד