י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בינתיים הורה לעצור

התרשים חושף את 'ההשתלטות' סביב ביתו של יאיר לפיד

אתמול בשעות הבוקר פורסם כי שב"כ מתכנן לבנות מתקנים ביטחוניים סביב ביתו הפרטי של לפיד בתל אביב, גם על חשבון שטחים ציבוריים. מהלך שעשוי להוות מטרד לשכניו | משרד ראש הממשלה ושב"כ ביקשו לקבל היתר בנייה להקמת המתקנים הללו | בינתיים לפיד הורה לעצור את העבודות

התרשים חושף את 'ההשתלטות' סביב ביתו של יאיר לפיד
יאיר לפיד מחוץ לביתו בת"א צילום: גילי יערי, פלאש 90

שב"כ מתכנן להקים מתקנים ביטחוניים על שטחים ציבוריים פתוחים כחלק מהעבודות בביתו של ראש הממשלה יאיר לפיד בתל אביב. שכניו של לפיד קיבלו את האפשרות להתנגד לתוכניות. כך חשף אתמול (רביעי) בשעות הבוקר העיתונאי מיכאל שמש בכאן רשת ב. זמן קצר לאחר הפרסום הנחה לפיד לעצור את כל העבודות סביב לביתו.

לפי התרשים שמופיע במסמך שנחשף אמש במהדורה המרכזית של 'כאן 11', שב"כ מבקש להשתלט על שטח ציבורי פתוח סמוך לביתו הפרטי של לפיד ברחוב מאיר פיינשטיין 11 ברמת אביב ג'. בנוסף שב"כ מבקש להשמיש דרך קיימת לצורך ביטחון בית ראש הממשלה הפרטי. על המסמך חתומה ועדת המשנה למתקנים ביטחוניים שנדרשה לטפל בהיתר ולקדם אותו במהירות.

עוד בנושא:

עבודות בבית הפרטי של לפיד: זה מה שמתכנן השב"כ

עבודות מתוכננות להתבצע סמוך לבית הפרטי של ראש הממשלה כדי למגן אותו. משרד ראש הממשלה ושב"כ ביקשו לקבל היתר בנייה להקמת המתקנים הללו. מי שמטפלת בבקשה הזאת היא ועדת המשנה למתקנים ביטחוניים, ועדה שיש לה את הכלים לזרז את מתן היתר הבנייה, והיא בעלת סמכויות מיוחדות שמאפשרות להטיל סיווג על פירוט התוכניות של שב"כ בנוגע להקמת המתקנים מטעמים ביטחוניים.

לפיד מחוץ לביתו. צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

כל זאת יתכן רק למשך החודשיים הקרובים שבסיומם הוא עשוי לסיים את תפקידו באם ישיג בנימין נתניהו 61 מנדטים בבחירות שייערכו בעוד 83 ימים ויחליף אותו בתפקיד ראש הממשלה. וכל זאת למרות שהעבודות המתוכננות בסביבת ביתו של לפיד הן בהיקף מצומצם יותר מאלו שנעשו בבית שברחוב ציפמן 18 ברעננה - בו מתגוררת משפחת בנט. הן יכללו בין היתר הקמה של מבנים יבילים, שניתן יהיה להסיר בקלות, אך על השטחים הציבוריים.

מלשכת ראש הממשלה לפיד נמסר אתמול בשעות הבוקר בתגובה כי "כל אמצעי האבטחה שמוצבים או מותקנים הם זמניים ואינם מפריעים לסדר הציבורי. התהליכים סדורים ועוברים את האישורים המתאימים".

שר הרווחה מאיר כהן מ'יש עתיד' הגיב ואמר בראיון לרשת ב' כי "לפיד עצמו מפקח באופן אישי על העבודות, כדי שלא תהיה פארסה ושדברים לא יפריעו לשכנים ואם יפריעו, אז במינימום. משתדלים שגם התקציב לא יהיה גבוה".

שעות לאחר מכן הנחה ראש הממשלה לפיד לעצור במיידי את התכנית ואת הבנייה מחוץ לביתו. לפיד מבקש לבחון מחדש את הנושא ודורש מהשב"כ לאפשר להמשיך לו להתגורר תחת האבטחה הקיימת כעת, מבלי להקים מבנים חדשים סמוך לביתו הפרטי.

יאיר לפיד שב"כ ראש ממשלה רמת אביב ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד