י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בלתי הגיוני בעליל

האמריקאים תוהים: "מדוע ביידן מנהל מו"מ עם איראן כשהם מתכננים לרצוח אמריקאים?"

בעוד איראן דחתה את ההאשמות האמריקניות על מזימה איראנית לרצוח את היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון, לאיום על אזרחי ארה"ב יכולה להיות השפעה על שיחות הגרעין האיראני שעודן מתנהלות בימים אלה

הנשיא ביידן
הנשיא ביידן צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הסנאטור הרפובליקני. מרקו רוביו פנה לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ותהה "מדוע הנשיא עדיין מנהל משא ומתן עם איראן על הסכם חדש כשהוא יודע שהם מנסים באופן פעיל להתנקש בפקידי ממשל לשעבר על אדמת ארה"ב?".

נורמן רול, מומחה למזרח התיכון צייץ כי המזימה האיראנית נגד ג'ון בולטון "אושרה כמעט בוודאות על ידי ההנהגה הבכירה ביותר של איראן והתבצעה רק לאחר קביעה שחשיפתה לא תביא תגובה משמעותית". הוא הוסיף כי "איראן תמשיך ככל הנראה בפעולות אלה בהיעדר פעולות בינלאומיות מהירות ומשמעותיות. אי הפגנת הרתעה מסכנת את האזור, אם איראן תצליח זה עלול להצית סכסוך אזורי".

קיילי מור-גילברט, אקדמאית אוסטרלית-בריטית שהייתה בת ערובה באיראן ושוחררה לאחרונה, צייצה בטוויטר: "לא בטוח כיצד ארה"ב יכולה לקדם משא ומתן עם איראן בתום לב על הסכם הגרעין המיתולוגי לכאורה, כשממש באותו זמן איראן מממנת טרור ומזימות שמטרתן להתנקש באזרחי ארה"ב על אדמת ארה"ב".

היועץ לביטחון לאומי הנוכחי, ג'ייק סאליבן, פרסם הצהרה מהבית הלבן ואמר: "אם איראן תתקוף מישהו מאזרחינו, ותכלול את אלה שמשרתים את ארה"ב או את מי ששירתו בעבר, איראן תעמוד בפני השלכות חמורות., אנו נמשיך לשאת את מלוא המשאבים של ממשלת ארה"ב כדי להגן על האמריקאים".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' משרד המשפטים האמריקני הגיש אתמול (רביעי) כתב אישום נגד מהדי רזאי, חבר במשמרות המהפכה של איראן, בגין תכנון לרצוח את היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית לשעבר, ג'ון בולטון. המניע היה נקמה על חיסול מפקד משמרות המהפכה, קאסם סולימאני בידי ארצות הברית בינואר 2020.

מהדי רזאי, בן ה-45, החל לתכנן את הרצח בשם ארגון הטרור מאוקטובר 2021, והיה בקשר עם אנשים בארצות הברית להם הציע 300 אלף דולר כדי לבצע את הרצח בוושינגטון או מרילנד.

בכיר במשרד המשפטים, מתיו אולסן אמר על כתב האישום: "על משרד המשפטים מוטלת החובה להגן על אזרחינו מפני ממשלות עוינות המבקשות לפגוע או להרוג אותם, זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו חושפים מזימות איראניות על אדמת ארצות הברית, אנחנו נפעל לחשוף ולשבש את המאמצים הללו".

ג'ו ביידן הסכם הגרעין האיראני איראן ג'ון בולטון ניסיון התנקשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד