י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חילופי איומים

העימות בין פילבר לבן גביר: "תעמולת בחירות"

במפלגת עוצמה יהודית שיגרו פנייה ליועץ האסטרטגי שלמה פילבר בהתראה לפני הגשת עתירה לוועדת הבחירות, בטענה שהוא מפרשן נגדם תוך שהוא משמש כיועץ של סמוטריץ'. הוא הכחיש ועקץ את בן גביר: "תוכל לעזור לי למצוא את המפלגה שמפיצה סמס משמיץ נגדי"

העימות בין פילבר לבן גביר: "תעמולת בחירות"
שלמה פילבר/בן גביר צילום: אריה לייב אברמס/יונתן זינדל, פלאש 90

עימות בין יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ליועץ האסטרטגי שלמה פילבר ברקע המגעים עם מפלגת 'הציונות הדתית', כשהשניים מאיימים לפני פנייה לגורם משפטי.

מטעמו של בן גביר פנו הערב (חמישי) לפילבר ומכון הסקרים שלו 'דיירקט פולס', בהתראה טרם הגשת עתירה לוועדת הבחירות, בטענה שהוא מפרסם פרשנויות ושברי סקרים נגד בן גביר ללא גילוי נאות.

לטענתם, פילבר משמש כיועץ האסטרטגי של מפלגת הציונות הדתית וח"כ בצלאל סמוטריץ'. לאחר שהציג מספר ציטוטים, עו"ד דורפמן מטעם בן גביר כתב: "מעבר לכך שבפרסומים שזורים דברי לשון הרע, הרי שפרסום טורי דעה ופרשנויות שונות הנחזים להיות אובייקטיביים".

"שעה שאתם עובדים עבור הציונות הדתית וח"כ סמוטריץ' בעריכת סקרים ובמתן שירותי ייעוץ אסטרטגי בתשלום, מבלי ליידע את ציבור הקוראים בכך, מהווה תעמולת בחירות אסורה על פי חוק", לשון המכתב.

שלמה פילבר לא נותר חייב והגיב בטוויטר, "‏איתמר בן גביר. סליחה על ההפרעה באמצע הקמפיין. צריך עזרה קטנה. 1. תעדכן את המנכ"ל שלך שהיועץ האסטרטגי של מפלגת הציונות הדתית הוא אבי לרנר".

גם הוא מאיים לנקוט הליך משפטי, "2. אם אתה כבר בעניין ועדת הבחירות. תוכל לעזור לי למצוא מי המפלגה שמפיצה סמס אנונימי משמיץ נגדי דווקא בקהל הימני. רוצה לפנות לשופט בעניין".

"‏3. תעדכן את המנכ"ל גם שבישראל הדמוקרטית עדין מקובל שלכל אחד מותר להתבטא בנושאים פוליטים גם אם הוא ספק שירותים של מפלגות (פרסומאי, מדפיס פליירים או עורך סקרים)", סיכם.

איתמר בן גביר שלמה פילבר בחירות לכנסת ה-25 עתירה לוועדת הבחירות מכון הסקרים דיירקט פולס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד