ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
כוננות בבירה

הרחפן תיעד: המונים מלווים את הגר"ש כהן זצ"ל למנוחות, המפכ"ל קיים הערכת מצב

כוחות רבים מאבטחים את רבבות המשתתפים במסע הלווייתו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן ראש הישיבה הגאון רבי חכם שלום כהן זצ"ל שהסתלק הלילה לבית עולמו | המפכ"ל קיים הערכת מצב ודן בעיקרי התוכנית המבצעית של מסע הלוויה

הרחפן תיעד: המונים מלווים את הגר"ש כהן זצ"ל למנוחות, המפכ"ל קיים הערכת מצב
מסע הלוויה צילום: פ. ג

רבבות בני אדם מלווים בשעה זו (שני) את נשיא מועצת חכמי התורה, מרן ראש הישיבה הגאון רבי חכם שלום כהן זצ"ל שהסתלק הלילה לבית עולמו. כוחות גדולים של משטרה פרוסים ברחבי הבירה במטרה לאבטח את המשתתפים הרבים. עד כה לא נרשמו אירועים חריגים במהלך מסע הלוויה.

רחובות רבים במרכז ירושלים נסגרו לתנועה, ואלו נפתחים ככל שמתקדמת ההלוויה לבית העלמין סנהדריה, שם ייטמן ראש הישיבה למנוחת עולמים. החל משעות הצהריים נערכת משטרת ישראל בכוחות מתוגברים למסע הלוויה שהחל מישיבת פורת יוסף בשכונת גאולה בירושלים דרך הרחובות וחולף ברחובות מלכי ישראל, ברנדס, ירמיהו, בר אילן ועד לבית העלמין.

מאות שוטרי מחוז ירושלים, שוטרי מג"ב וכוחות תגבור משטרתיים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, נפרסו בשטח ופועלים לאבטחה, שמירת הסדר הציבורי והכוונת תנועה, על מנת לשמור על שלום הציבור ולאפשר את קיומו התקין של מסע הלוויה.

בשל חסימות צירי התנועה הצפויים באזור מסע הלוויה ייתכנו עומסי תנועה והנהגים יופנו לדרכים חלופיות. ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלהגיע לאזור שלא לצורך ולהישמע להוראות השוטרים. גם בקופת חולים כללית נערכו לתגבור הפעילות ברחובות הסמוכים למסע הלוויה בשיתוף פעולה עם ארגון 'איחוד הצלה' על מנת לסייע לכוחות ההצלה במקרי חירום.

מוקדם יותר קיים המפכ"ל, רנ"צ קובי שבתאי הערכת מצב לקראת הלווייתו של נשיא המועצת. בהערכת המצב בראשות המפכ"ל השתתפו מפקד מחוז ירושלים, ראש אג"מ, רח"ט מודיעין, רח"ט אבטחה וגורמי מטה ושטח נוספים. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן הציג למפכ"ל את עיקרי ההיערכות של המחוז ופעילות המשטרה לשמירה על הסדר הציבורי.

המפכ"ל דן בעיקרי התוכנית המבצעית, חסימת הצירים וסגירת מרחב בית העלמין בכדי לאפשר את מסע הלוויה באופן ובטוח. במקביל פועלת המשטרה בכדי לצמצם ככל שניתן את הפגיעה בשגרת חייהם של תושבי האזור והעיר.

המפכ"ל התייחס במסגרת הערכת המצב לכך שמדובר באירוע גדול שצפויים להשתתף בו עשרות אלפים ולתגבור מאות השוטרים והלוחמים שייקחו חלק בפעילות המשטרה לאבטחת הלוויה, לשמירה על הסדר ושמירה על בטיחות המשתתפים תוך הפעלת כל האמצעים הרלוונטיים שעומדים לרשות המשטרה. המפכ"ל שם דגש על השיח המשותף של המשטרה עם בני המשפחה וסיוע ככל שנדרש בכדי שהאירוע יעבור בצורה בטוחה וסדורה.

 

חכם שלום כהן הלוויה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד