כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אוקראינה מכחישה

במוסקבה מאשימים את קייב בחיסול בתו של מקורב לקרמלין

רוסיה טוענת כי אוקראינה עומדת מאחורי פיגוע מכונית תופת בפאתי מוסקבה במוצאי שבת האחרון בו חוסלה בתו של האידיאולוג אלכסנדר דוגין, מתקפה שהנשיא ולדימיר פוטין כינה "פשע מרושע" | יועץ בכיר של הנשיא זלנסקי: "מאשר שלאוקראינה לא היה קשר לתקרית"

במוסקבה מאשימים את קייב בחיסול בתו של מקורב לקרמלין
אביה של דריה מתבונן ברכבה המפוצץ צילום: צילום מסך

אלכסנדר דוגין אולטרה-לאומי מוצהר ותומך קולני של פוטין ומקורב מאד בקרמלין, היה ככל הנראה יעד למתקפה של אלמונים שחיסלו את בתו במוצאי שבת האחרון, לא ברור אם זה טעות בזיהוי או רצח מתוכנן. "הפשע הוכן ובוצע על ידי כוחות מיוחדים אוקראינים", נמסר משירות הביטחון הפנים של רוסיה ה-FSB, בהצהרה שפרסמו סוכנויות ידיעות רוסיות.

ברוסיה דווח כי אזרחית אוקראינית ילידת 1979 - נמלטה ביום ראשון למדינת אסטוניה. ה-FSB טוען בהודעתו כי זיהה את האישה כנטליה וובק. דריה דוגינה נהרגה ביום שבת כשפצצה שהונחה בטויוטה לנד קרוזרש שלה התפוצצה כשנסעה על כביש מהיר כ-40 ק"מ מחוץ למוסקבה.

לפי הודעת ה-FSB, התוקפת הגיעה לרוסיה ביולי 2022 עם בתה הקטנה ושכרה דירה באותו בניין שבו התגוררה דוגינה. התוקפת עקבה אחרי דוגינה במיני קופר עם לוחיות רישום שהונפקו בקזחסטן. תמונתה של המחסלת לכאורה פורסמה בתקשורת הרוסית, לצד סרטון שלמעשה מתעד את האישה האוקראינית נכנסת לרוסיה.

היא מגיעה לבניין שבו מתגוררת דוגינה ואז עוזבת את המדינה. ה-FSB טוען כי מניחת המטען הייתה בפסטיבל מחוץ למוסקבה שבו השתתפו דוגין ובתו בשבת. דיווחים מהתקשורת הרוסית העלו כי דוגינה לקחה את המכונית של אביה ברגע האחרון.

בהודעת תנחומים להוריה, פוטין כינת ביום שני את הריגתה של דוגינה "פשע מרושע" ותיאר אותה כ"אדם מבריק ומוכשר עם לב רוסי אמיתי, במעשיה, היא הוכיחה מה זה אומר להיות פטריוטית של רוסיה".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', פיצוץ עז החריד את הכביש המהיר מוז'איסק באזור מוסקבה במוצאי שבת. מכוניתה של בתו של הפילוסוף ומדען המדינה הרוסי המפורסם אלכסנדר דוגין, התפוצצה ממטען חבלה והיא נהרגה. הבת דריה, נסעה ברכב מסוג טויוטה לנד קרוזר והתנגשה בגדר, דריה שנהגה בג'יפ מתה במקום.

בחודש יולי האחרון, בריטניה הציבה את דריה ברשימת האישים עליהם הוטלו סנקציות לאחר שהיא זוהתה עם הקמפיין של רוסיה למידע שגוי בקשר למלחמה באוקראינה. דוגין הוא פילוסוף פוליטי ומשכיל הידוע כמי שדוחף את החזון של רוסיה חזקה ואגרסיבית יותר. הוא תומך נלהב במלחמתו של פוטין באוקראינה, ולעתים קרובות הוא מתואר כ"מוח של פוטין".

אוקראינה הכחישה מעורבות במוות, היועץ הבכיר של הנשיא זלנסקי, מייכיילו פודולייאק, אמר כי "אני מאשר שלאוקראינה לא היה קשר לתקרית משום שאיננו מדינה פושעת, כמו הפדרציה הרוסית, ואיננו מדינת טרור".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי אסטוניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד