י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מעצרו הוארך

תלמיד הישיבה החשוד בתכנון פעולות טרור: "המטען התפוצץ לי בידיים, השב"כ היו בהלם"

בית המשפט האריך את מעצרו של תלמיד הישיבה, בן משפחה של כמה מגדולי ישראל, החשוד בתכנון פעולות טרור נגד פלסטינים | בראיון לכאן חדשות סיפר כיצד פעל מתוך הישיבה במודיעין עילית: "השב"כ היו בהלם שבחורי ישיבה מתעסקים בדברים כאלו"

תלמיד הישיבה החשוד בתכנון פעולות טרור: "המטען התפוצץ לי בידיים, השב"כ היו בהלם"
תלמיד הישיבה שנעצר צילום: מתוך שידורי כאן 11

תלמיד הישיבה שנעצר בסוף השבוע בחשד להכנת אמצעי חבלה, במטרה לפגוע בפלסטינים, טוען כי ניסה להקים 'מחתרת חרדית' מתוך אידיאולוגיה לאומנית. הוא תיאר כיצד פעל מתוך הישיבה במודיעין עילית בניסיון להוציא לפועל את תכניותיו. היום (שני) הוארך מעצרו בשלושה ימים נוספים.

תלמיד הישיבה, בן משפחה של כמה מגדולי ישראל, סיפר כי בין היתר תכנן לפגוע בפלסטינים בכפר נעלין הסמוך למודיעין עילית. "יש מלא פעילי טרור שביום שישי שורפים צמיגים", אמר בראיון לעקיבא ווייס ב'כאן חדשות'. "התכנית הייתה להרתיע פעילי טרור שעוסקים בטרור עממי וצה"ל לא מגיע אליהם". בראיון ציין כי פעל מתוך ידיעה שלשב"כ יש פחות דריסת רגל בעולם בישיבות. "השב"כ היו בהלם שבחורי ישיבה מתעסקים בדברים כאלו".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כחודש נעצר הצעיר בן ה-21 במסגרת הפרשה - אך שוחרר לביתו. הוא נעצר שוב לאחר שאיים על חוקר בימ"ר ש"י. לפי המשטרה מאז שחרורו הוא "לא חדל ממעשיו ומתכניותיו ואף פעל להוציא הלכה למעשה את התוכניות". במהלך פשיטה של המשטרה על הישיבה במודיעין עילית שבה לומד הצעיר, נמצאו חלק מאמצעי החבלה שלפי החשד נועדו לביצוע המעשים.

ביום חמישי נעצר החשוד פעם נוספת, זאת לאחר ששיגר איומים לחוקר. בהודעות ששלח החשוד לחוקר המשטרה, הוא איים לפגוע בו והוסיף: "יש לי מטענים", ו"אמלכד את הישיבה".

"התכנון היה להקים מחתרת חרדית, זה לא לפנצ'ר עוד איזה צמיג בשייח ג'ראח", אמר לכאן חדשות "זו תוכנית סדורה ברמה של המחתרת. כל מטען היה עשוי סך הכול מאבקת שריפה, בקבוק גז ופרינגלס ריק. כל מטען עולה בערך 40 שקל. המטען הראשון שעשיתי התפוצץ לי בידיים כשזרקתי אותו מהחדר".

"התוכנית הייתה לחמש את הגבעות, לשים בכל אזור סוג של אמל"ח שיהיה קל לשחרר אם ירצו. לכן לא ערבבתי אף אחד מהגבעות, כולם היו חרדים, כי ידעתי שבישיבות יש לשב"כ הכי פחות דריסת רגל", הוסיף תלמיד הישיבה.

מוקדם יותר היום (שני) האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו של תלמיד הישיבה פעם נוספת. לדברי עורך דינו, האיומים כלפי החוקר הגיעו לאחר שהמשטרה ניסתה לגייס אותו. "הוא היה בקשר כזה או אחר עם יחידה אחרת ונטען כי אז ניסה לרקום מזימה", אמר עורך דין אסף גונן מארגון חוננו. "בסופו של יום המשטרה הגיעה בתיק הזה עם בקשת שחרור, לאחר שהבינה לאחר בדיקה של ממצאים ששם לא היו שום מטעני חבלה. הבינו שמדובר בבחור צעיר עם משבר ושחררו אותו. מה עשתה המשטרה? המשטרה הבינה שיש לה חומר ביד היוצר, בחור צעיר, נער מבולבל ורצו להיות איתו בקשר, אולי ליצור עימו קשר לסייע להם. המשיב הבין מהר שלא רוצה קשר עם השב"כ ועם המשטרה, רוצה שקט".

הוא הוסיף כי "בסופו של יום היתה התנהלות ספציפית בין החשוד לבין אותו איש ימ"ר שי שבו לכאורה הוא ביקש שיניחו לו".

מעצר תלמיד ישיבה טרור יהודי אירוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד