כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"קורה דבר מצחיק"

'יש עתיד' תקפו: העיתונאים מגיבים לתוצאות הפריימריז

לאחר פרסום תוצאות הרשימה, העיתונאים בני הציונות הדתית הגיבו. עמית סגל: "התאיינו הטענות של סמוטריץ ובן גביר". עקיבא נוביק: "מדובר באותה רשימה בדיוק" | במפלגת 'יש עתיד': "רשימה גזענית ומסוכנת"

'יש עתיד' תקפו: העיתונאים מגיבים לתוצאות הפריימריז
תלמידי ישיבת רועה ישראל צילום: מתוך פייסבוק

התגובות לתוצאות הפריימריז במפלגת הציונות הדתית שנערכו היום (שלישי) מעלות אנשים שמאוכזבים מאי הגיוון ברשימה, לאנשים שדווקא מגבים את האופן שבו הם התנהלו.

המפלגה היחידה שהגיבה היא 'יש עתיד' של יאיר לפיד, שכמובן תקפה את הרשימה שנבחרה כחלק מהקמפיין. "רשימת הקיצוניות הדתית שנבחרה היום היא רשימה מזוגנית, גזענית ומסוכנת. ביבי יגשים להם את חזונם המשיחי והם בתמורה יבטלו את משפטו".

"הבחירות האלה הן הזדמנות אמיתית לשים קץ לטרלול: ככל שיש עתיד תהיה גדולה כך נוכל להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה, בלי הקיצוניים ובלי ביבי".

כתב ומגיש 'כאן 11' עקיבא נוביק כתב: "קשה לומר שרשימת הציונות הדתית החדשה היא 'פתיחת שורות', או 'כל גווני הציבור הדתי'. מדובר באותה רשימה בדיוק, ועם כל ההערכה לפלורליזם של צבי סוכות, ספק אם זה יביא קהלים דתיים חדשים".

הפרשן הפוליטי עמית סגל, שאחיו ארנון התמודד ולא הגיע למקום ריאלי, הביא דווקא את הצד לפיצוץ עם בן גביר: "קורה דבר מצחיק: בזמן שכל צד נערך לריצה עצמאית - בן גביר מתחזק בחרדלי נצר לשושלת מזרוחניקים". 

"ואילו אצל סמוטריץ מקום ראשון ספרדי (אופיר סופר) ומקום ריאלי לאיש נוער הגבעות במיל'. התאיינו הטענות של כל צד. אני מהמר הימור פרוע שזה ייגמר באיחוד", כתב.

עורך 'בשבע', עמנואל שילה הגיב וכתב: "‏בציונות הדתית, בניגוד לעבודה ומרצ, לא נערפו ראשים בפריימריז. ארבעת הח"כים המכהנים נבחרו ראשונים בפער, כי הם היו טובים, חרוצים ונאמנים לאידיאולוגיה". הוא הוסיף ופרגן ליו"ר: "שאפו גם לבצלאל סמוטריץ', שהרשימה שהוא הרכיב לבחירות הקודמות קיבלה כעת את אמון הציבור. וברכות לכל מי שלקחו חלק בהליך הדמוקרטי המכובד".

בחירות לכנסת ה-25 פריימריז מפלגת הציונות הדתית עקיבא נוביק עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד