ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
תוך כדי נסיעה

צפו: פקיד אוקראיני שערק לפוטין מת מפיצוץ מכוניתו

פקיד אוקראיני שהפך לבובה של פוטין, נהרג על ידי מכונית תופת תוך כדי נסיעה. לוחמי התנגדות אוקראינים חיסלו פקיד ביטחון שערק לרוסיה. הוא היה חבר בביון של אוקראינה לפני שהצטרף לרפובליקת הבובות של פוטין וערק סופית לרוסיה

צפו: פקיד אוקראיני שערק לפוטין מת מפיצוץ מכוניתו
רגע הפיצוץ שהביא למותו של הפקיד צילום: צילום מסך

תיעוד ממצלמות אבטחה מראה רגע דרמטי שבו פקיד בובות רוסי שהחליף צד באוקראינה וחוסל על ידי כוחות התנגדות. אסקיאר ליישב, עבד עבור שירות ביטחון הפנים של אוקראינה (SBU) לפני שהצטרף לרפובליקה העממית לוהנסק הנתמכת על ידי מוסקבה ב-2014.

חברי ההתנגדות הלאומית של אוקראינה בחבל דונבאס שסועת המלחמה במזרח אוקראינה, נקמו בהפצצת מכוניתו כשנסע בעיר ב-11 באוגוסט. ליישב הצליח לצאת מהמכונית לאחר הפיצוץ, אך מת כעבור ימים בבית החולים. זה החיסול השלישי שמתפרסם החודש. הקודם היה פקיד רוסי איוון סושקו בזפוריז'יה בשבוע שעבר, ולפני שבוע חוסלה דריה דוגינה בתו של מקורב לקרמלין.

אסקיאר ליישב

מההתנגדות הלאומית נמסר לתקשורת המקומית: "אנחנו מדגישים שוב ששיתוף פעולה מזיק לבריאותכם, ולכן לכל בוגד יש תקוות שווא שהנקמה לא תבוא". הסרטון שפורסם לאחרונה מציג את מכוניתו של ליישב מתפוצצת ברחוב שבצ'נקו, סטארובליסק, בלוהנסק שבידי רוסיה, שנפל לשליטה רוסית בתחילת יולי. הפיצוץ האדיר מלווה את ההריסות הבוערות שממשיכות לבעור לאורך הרחוב.

אוקראינה לא לקחה אחריות רשמית על התקיפות, אך מקורות רבים, כולל כמה פקידים אוקראינים, טענו כי הכוחות המיוחדים שלהם עמדו מאחורי הפיצוצים.

אלכסנדר דוגין דריה דוגינה איוון סושקו מלחמת אוקראינה רוסיה אסקיאר ליישב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד