כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"לקראת משבר בחורף"

ליברמן נאבק באיום המורים: "השלכות על המשק"

לאור כוונת הסתדרות המורים לשבות בפתיחת שנת הלימודים אם לא יגיעו להסכמות, שר האוצר הודיע כי ביקש צווי מניעה כדי לנטרל את האיום ולפתוח את הלימודים כסדרתם: "יש השלכות על כל המשק". הוא התריע מפני משבר כלכלי קשה בחורף: "לא נפזר כסף ממסוק"

ליברמן נאבק באיום המורים: "השלכות על המשק"
מוכן לתגמל רק את החדשים - שר האוצר אביגדור ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן קיים היום (ראשון) תדרוך לכתבים בו הודיע כי הוא מתכוון לנטרל את איום המורים, והתריע מפני משבר בחורף.

בתדרוך סיפר ליברמן כי הוא הנחה את פרקליטות המדינה להגיש בקשה לבית הדין הארצי לעבודה להוציא צווי מניעה להסתדרות וארגון המורים בניסיון למנוע את השבתת הלימודים ב-1 בספטמבר, לאחר שעד כה לא הגיעו להסכמות במו"מ על הסכמי שכר מחודשים.

"ביקשתי צווי מניעה לשביתת המורים, יש השלכות על כל המשק. אפשר לסכם את הנושאים שלגביהם יש הסכמה, לפתוח את שנת הלימודים - ולהמשיך לאחר מכן", אמר.

מי שצריכה לתת אישור היא שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שתומכת במורים, אך היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה צפויה לאשר לליברמן לבקש צווי מניעה גם אם היא תסרב להצטרף לבקשה, בשל השלכות השביתה על המשק כולו.

ליברמן התייחס להתנגדות של ביטון ואמר: "זכותה המלאה של שרת החינוך להחליט מה שרוצה, עמדתנו שונה. אני לא יכול לדבר בשם בית הדין. אנחנו נכבד את מה שיחליט".

בנוסף, שר האוצר הזהיר מפני משבר כלכלי בחורף הקרוב: "לא באתי לפזר כסף ממסוק, אנחנו מנהלים מדיניות אחראית. הורדנו את הגירעון לאפס, צריך להבין את האתגרים הכלכליים - ואני מציע גם להקשיב לדבריו של יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב. אנחנו בדרך למשבר כלכלי קשה בחורף הקרוב, שימו לב להתרעות שאנחנו מקבלים מכל עבר".

איווט ליברמן שביתה משבר כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד