כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אחראי איתור הנעדרים בראיון

צה"ל ממשיך בחיפושים אחר מוישי קליינרמן: "עושים פעולות ייחודיות, ממד הזמן הוא בעייתי"

לראשונה מאז שנעדר, צה"ל מצטרף לחיפושים הקדחתניים אחר הנער החרדי מוישי קליינרמן | רס"ן עידו ישראל, ראש מדור איתור נעדרים בצה"ל, אומר בראיון ל'בחדרי חרדים': "יש לנו תורת עבודה מיוחדת שאנחנו עובדים לפיה". הוא ציין כי "מוצאים קצה חוט גם באירועים מקום המדינה"

צה"ל ממשיך בחיפושים אחר מוישי קליינרמן: "עושים פעולות ייחודיות, ממד הזמן הוא בעייתי"
החיפושים במירון, מוישי קליינרמן צילום: דובר צה"ל

למעלה מחמישה חודשים חלפו מאז שאבד הקשר עם הנער מוישי קליינרמן, בן ה-16 ממודיעין עילית. קליינרמן נראה בפעם האחרונה סמוך לציון הרשב"י במירון ומאז הוא מוגדר כנעדר. חרף המאמצים הרבים, עד כה טרם עלה קצה חוט שיוביל לאיתורו של הנער.

במהלך השבועות האחרונים חקרה המשטרה מספר חשודים במסגרת החקירה, אך הם שוחררו לביתם. בשבוע שעבר האריך את בית המשפט את צו איסור הפרסום על חקירת הפרשה.

לפני מספר ימים חלה תפנית נוספת בחיפושים, כאשר לראשונה מאז ההיעדרות נכנס צה"ל לתמונה. זאת, לאחר שהמשפחה פנתה שוב ושוב לשר הביטחון בני גנץ ולגורמים נוספים, בבקשה שירתמו את הצבא לחיפושים.

٠ צה"ל הצטרף לחיפושים אחר מוישי קליינרמן | תיעוד

רס"ן עידו ישראל, ראש מדור איתור נעדרים בצה"ל, אומר בראיון ל'בחדרי חרדים' כי יחידת אית"ן עוסקת לרוב באיתור חיילי צה"ל, אך מסייעת לא פעם גם בתחום האזרחי. "כשיש דרישה מהפיקוד הבכיר אנחנו שמחים לסייע", הוא אומר. "במקרה הזה הגיעה הפנייה מהמשטרה לצה"ל ויש לנו שיתופי פעולה עם יחידות נוספות". 

"יש לנו יכולות נוספות שאנחנו יכולים להביא", אומר ישראל בתשובה לשאלה, מה יכולים לעשות אנשי היחידה מעבר למה שנעשה עד כה בחיפושים אחר קליינרמן. "קודם כל, יש לנו צוותי חשיבה שלנו שמתחמים באיתור נעדרים. בנוסף, יש לנו תורת עבודה מיוחדת שאנחנו עובדים לפיה. האנשים שלנו מיומנים בעיקר בתחום הסריקות, ויודעים לעשות סריקה מקצועית של השטח. כמובן, אם וכאשר כשיהיו ממצאים יותר ספציפיים, אנחנו יכולים להשתמש באמצעים נוספים שאנחנו יודעים להביא, שאני לא אפרט אותם".

ישראל נמנע מלהתייחס לשאלה האם עד כה נמצאו בשטח ממצאים חדשים. "בסופו של דבר מי שמנהל את החיפושים זו המשטרה ואנחנו כפופים אליהם במקרה הזה", הוא מוסיף.

האם קיבלתם מידע, במסגרת חקירת המשטרה, שמיקד אתכם בחיפושים אחרי מוישי?

"קיבלנו פירוט די כללי. לפני שיצאנו לשטח, יש לנו אנשים שעושים פעולות ייחודיות שלנו. הם סורקים את השטח לפי התפיסה שלנו לגבי האירוע הזה, ולפי המידע שנאמר לנו ושהועבר לנו ע"י די המשטרה".

האם הזמן שחלף עד שצה"ל נכנס לתמונה, פגע ביכולת למצוא את הנעדר?

"יש לנו לא מעט אירועי נעדרים גם מתקופת קום המדינה, שאנחנו פועלים בהם גם כיום, ואחנו מוצאים קצה חוט גם אחרי הרבה מאוד שנים. אנחנו מבחינתנו לא מסתכלים על מה שהיה, אנחנו קיבלנו את המשימה בשבוע שעבר ונעשה הכול על מנת למצוא את מוישי".

"הגישה שלנו היא שתמיד יש מה לעשות, גם אם הממד של הזמן הוא בעייתי, והוא תמיד בעייתי. אנחנו ננסה לסייע בכל מה שניתן".

כמה זמן תהיו בשטח ותחפשו את מוישי?

נהיה בשטח לפי מה שיוגדר לנו ע"י המשטרה והגורמים הבכירים יותר בצבא, ובהתאם להתקדמות שלנו בסריקות".

 

 

מוישי קליינרמן צה"ל איתור נעדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד