כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מכתבי האזהרה באסון מירון

המשפחות זועמות: "אידיוטים, הידיים צריכות לרעוד"

משפחות אסון מירון זועמות על כך שלמרות מכתבי האזהרה איש אינו מתכוון להתפטר מתפקידו בעקבות המחדל שהוביל למות יקיריהם ויש גם מי שלא רואה בכך מטרה: "האם זה שמישהו מהמעורבים ישלם במשרתו אנחנו נוכל לישון יותר טוב בלילה? לא לערוף ראשים"

המשפחות זועמות: "אידיוטים, הידיים צריכות לרעוד"
45 הנפטרים באסון מירון צילום: באדיבות המצלם

חקירת האסון במירון ושליחת מכתבי האזהרה ל-18 האחראים לכאורה למחדל. נציגי המשפחות השכולות מגיבים וזועמים. ישעיהו פוגל, ששכל את בנו ידידיה ז"ל באסון, אמר ל'כאן 11' כי "למפקד המחוז לשעבר שמעון לביא לפחות היה אומץ לעזוב – השאר הם אידיוטים. אם הם לא ייקחו אחריות עכשיו אני מצפה מהוועדה ומהציבור להעמיד אותם במקום".

ישראל דיסקינד, ששיכל את אחיו שמחה בונים ז"ל, התייחס למכתבי האזהרה ואמר בראיון לרשת ב': "מתוך 18 אנשים שקיבלו מכתבים, רק אחד התפטר. כל פקיד שיש לו אחריות צריך להניח את המפתחות. הידיים צריכות לרעוד כשבוחרים באנשים שיש להם אחריות וממשיכים להיבחר".

דיסקינד, מתח ביקורת על הליכוד בראיון נוסף לרדיו 103FM ואמר: "הייתי בהלם כששמעתי את תגובת הליכוד, הניסיון להפוך את הוועדה הזו לוועדה שהיא המינימום המתבקש אחרי האסון. ממשלת הליכוד כשלה בכך שהיא לא זו שראתה לנכון להקים אותה".

עוד בנושא:

נתניהו תוקף את ועדת החקירה לאסון מירון: "עיתוי פוליטי"

הודעות אזהרה למעורבים באסון מירון: "התנהלות שאינה מניחה את הדעת"

המפכ"ל אחרי שקיבל מכתב אזהרה מוועדת החקירה: "אמשיך להוביל את המשטרה"

"לאנשים שקיבלו את מכתבי האזהרה אין שום כוונה להתפטר, ציפיתי שיתפטרו. מדובר באסון האזרחי הגדול ביותר מאז קום המדינה, עולם כמנהגו נוהג - זה אבסורד". כך דיסקינד.

הרב אביגדור חיות, שאיבד את בנו באסון מירון אמר הערב למשה גלסנר ב'קול ברמה' כי "כל המטרה של ועדת החקירה היתה למנוע את האסון הבא, לא לערוף ראשים. אותנו המשפחות מדאיג מה יהיה הלאה. האם זה שמישהו מהמעורבים ישלם במשרתו אנחנו נוכל לישון יותר טוב בלילה? יש פה נהלים שצריך לשנות כדי למנוע את האסון הבא".

עו"ד ערן בקר, מי שמייצג חלק ממשפחות אסון מירון אמר ב'וקל ברמה' כי "החלטת הוועדה להגיש מכתבי אזהרה לשורת הבכירים שטיפלו בהילולה היא מסר ברור וחד משמעי של הטלת דופי לא רק המנהלים הזוטרים אלה הבכירים ביותר. אין במכתבי האזהרה משום מתן מענה לצרכים של המשפחות שאיבדו את יקיריהם. העובדה שכל מי שהיה מעורב בהילולה ממשיך לכהן בתפקידו ולא התפטר חוטאת לשליחותו הציבורית".

אסון מירון תשפ"א מכתב אזהרה אביגדור חיות שמחה בונים דיסקינד ידידיה פוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד